اخبار بازی

عنوان «GTA V» پر درآمد ترین محصول سرگرمی تاریخ

به گزارش وبسایت «MarketWatch»، عنوان (Grand Theft Auto V»(GTA V» ساخته‌ی استدیوی «Rockstar» با بودجه‌ای معادل ۲۶۵ میلیون دلار، که در سپتامبر ۲۰۱۳ منتشر شده بود، موفق به فروش بیش از ۹۰ میلیون نسخه شده است که درآمد این اثر را به ۶ میلیارد دلار میرساند. این مقدار بیش از هر محصول سرگرمی دیگری است.

GTA V

درآمد این عنوان حتی از فیلم‌های بلاک باستری مانند «بر باد رفته» و «جنگ ستارگان» که فروششان با احتساب میزان تورم و فروش «DVD» ها و پخش آنلاین به حدود ۴ میلیارد دلار میرسد نیز بسیار بیشتر است.

فرانچایز «Mario» اثر شرکت «Nintendo» تنها سری بازی کنسولیی بوده که در مجموع تعداد نسخه‌های بیشتری فروخته است. در عین حال هیچکدام از عناوین این سری موفق نشده‌اند به تنهایی به چنین درآمدی دست پیدا کنند. عنوان «GTA V» در حالی که بیش از ۴ سال از انتشارش میگذرد همچنان به فروش خود ادامه میدهد. در آمار منتشر شده از سوی گروه «NPD» برای سال ۲۰۱۷ کشور آمریکا، این عنوان در رده‌ی ششم پرفروش‌ترین‌ها قرار داشت.

قابل ذکر است از این مقدارفروش، میزان ۳۷.۷٪ و ۶۰.۷٪ به ترتیب بر روی کنسول‌های خانواده‌ی «Xbox» و خانواده‌ی «Playstation» و میزان ۲.۱٪ نیز بر روی رایانه‌های شخصی بوده است. همچنین میزان درآمد حاصل از خریدهای درون برنامه‌ای(Microtransactions) در این مقدار محسوب نشده است.

عنوان «GTA V» هم اکنون برای پلتفرم‌های «Xbox One» ،«Xbox 360» ،«PS4» ،«PS3» و «PC» در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا