اخبار بازی

ترس توسعه‌دهندگان بازی GTA 6 از کرانچ و اعمال فشار کاری

شرکت Rockstar Games در طول سال‌های اخیر مشکلات زیادی با فرهنگ کرانچ و اعمال فشار کاری مضاعف بر روی کارمندانش داشته است که اوج آن مربوط به روند توسعه بازی Red Dead Redemption 2 بود.

با اینکه راکستار بارها اعلام کرده بود که آن‌ها تلاش دارند تا توسعه پروژه‌های آینده‌شان را به گونه‌ای عاری از کرانچ کردن و بسیار سالم‌تر و پایدارتر پیش ببرند، اما با توجه به اقدامات اخیر این شرکت بنظر می‌رسد که برخی از کارمندان می‌ترسند که با نزدیک شدن زمان انتشار GTA 6، دوباره اضافه‌کاری‌های اجباری را تجربه کنند.

اخیرا گزارش شده بود که راکستار برای جلوگیری از درز هرگونه اطلاعات و رفع نگرانی‌های امنیتی درباره بازی جدیدشان، به سیاست‌های کار ترکیبی (دورکاری و کار حضوری) پایان داده و از هفته آینده تمامی کارکنان این مجموعه موظفند پنج روز در هفته را در استودیو حاضر بشوند.

این موضوع باعث اعتراض اتحادیه کارمندان صنعت بازی موسوم به «IWGB» شد (که برخی از اعضای آن را کارمندان فعلی راکستار تشکیل می‌دهند)؛ این اتحادیه در بیانیه‌ای گفت که خط مشی جدید این شرکت نشان‌دهنده روی برگرداندن راکستار از بیانیه‌های قبلی (درمورد وجود گزینه دورکاری و عدم اعمال کرانچ روی توسعه‌دهندگان) است.

همچنین بیانیه اتحادیه به این موضوع اشاره دارد که راکستار اهمیتی به مخالفت گسترده کارمندانش نداده و هیچ مدرکی برای ادعای خود مبنی بر «نگرانی‌های امنیتی و کاهش بهره‌وری» ارائه نکرده است.

یکی از کارمندان ناشناس گفت: «کار کردن در خانه برای بسیاری از ما در راکستار راه نجاتی بوده است و به ما این امکان را می‌دهد تا تعادل بین مسئولیت‌های مراقبتی، مدیریت ناتوانی‌ها و جابه‌جایی در صورت نیاز را داشته باشیم. اکنون آن‌ها بدون فکر کردن این راه نجات را برای کارکنانی که بیشتر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، ربوده‌اند. پس از بسیاری از وعده‌های شکسته‌شده، اکنون می‌ترسیم که مدیریت حتی راه را برای بازگشت به شیوه‌های «کرانچ» سمی هموار کند. روسای شرکت باید در تصمیم گیری خود تجدید نظر کنند و با کارکنان خود کنار بیایند و ترتیبی را بیابند که برای همه کارساز باشد».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا