اخبار بازی

گوگول استفاده‌ی کاربران نرم‌افزار‌های سوم شخص را به وسیله‌ی آندروید 12 آسان خواهد کرد

شرکت گوگل اعلام که که با شروع سال جدید و عرضه آندروید 12، آنها شرایط را برای استفاده‌ی کاربران از نرم‌افزار‌های سوم‌شخص بر روی سیستم عامل آندروید آسان خواهند با اینحال این شرکت پیش‌نیازهای خود برای دریافت سهم 30 درصدی از فروش پلی‌استور را افزایش می‌‌دهد.

به گزارش آندروید سنترال، گوگل خبری که توسط بلومبرگ در هفته‌ی قبل منتشر شده بود را تایید کرد، مبنی بر اینکه فروش تمامی کالا‌های دیجیتال بر روی پلی‌استور از طریق سیستم پرداخت گوگل انجام می‌شود.

اگرچه این این موضوع بسیاری از سازندگانی که قبلاً از این سیستم استفاده می‌کردند را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، اما چندین شرکت شامل نتفلیکس، اسپاتفای و تیندر از سیستم پرداخت مستقیم استفاده می‌کنند. در ماه آگوشت اپیک‌گیمز تلاش داشت که سیستمی مشابه را برای بازی فورتنایت برای iOS و گوگول پلی بسازد که باعث حذف این بازی از هر دو فروشگاه شد.

به نظر می‌رسد این رفتار‌ها مستقیماً در جواب کشمکش اپیک با پلتفرم‌های موبایل است که منتهی به یک نبرد قضایی بین شرکت اپیک و اپل شد، نبردی که گوگل به دلیل داشتن مدل تجارتی متفاوت درخواست کرد از آن دوری کند.

گوگل در حال حاضر به سازندگان سوم ‌شخص اجازه‌ی استفاده از پلتفرم خود را می‌دهد و سایت اپیک از طریق جستجو‌گر بر روی آندروید قابل دسترسی است، این در حالی است که اپل هرگز اجازه‌ی فعالیت فروشگاه‌های سوم شخص را بر روی پلتفرم خود نمی‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا