اخبار بازی

Google نیز درحال ساخت هدست واقعیت مجازی است

«Oculus Rift» ماه دیگر عرضه می‌شود، «Playstation VR» و «HTC Vive» نیز تا انتهای امسال عرضه خواهند شد، حال به نظر می‌رسد کمپانی بزرگ «Google» نیز می‌خواهد به دنیای واقعیت مجازی به طور گسترده‌تری وارد شود. در ادامه با بازی‌سنتر همراه باشید.

به نقل از «The Wall Street Journal»، گوگل درحال کار بر روی دستگاهی متفاوت از هدست‌های واقعیت مجازی دیگر است، چیزی که نیاز به یک کامپیوتر، کنسول یا گوشی هوشمند ندارد و بدون سخت افزار دیگری قابل استفاده است. Oculus Rift که 600 دلار قیمت دارد به یک کامپیوتر با سیستمی قوی نیاز دارد، همچنین برای استفاده از Playstation VR که شایعه شده قیمتی بین 400 تا 600 دلار خواهد داشت، به یک Playstation 4 نیاز است.

یک شخص که ادعا کرده از برنامه‌های دستگاه واقعیت مجازی گوگل خبر دارد، گفته است که این هدست شامل یک صفحه نمایش، پردازنده‌ای قوی و چندین دوربین می‌شود. چیپ‌های استفاده شده در این دستگاه نیز ساخته کمپانی «Movidius» است.

در گزارش WSJ، اشاره به قیمت و زمان عرضه این هدست نشده، دستگاهی که به گفته بعضی منابع در کنفرانس توسعه دهنگان گوگل در ماه می، معرفی می‌شود و به گفته منابعی دیگر، شاید هرگز عرضه نشود.

«Clay Bavor»، رییس بخش واقعیت مجازی کمپانی گوگل، نیز در همایشی در این هفته گفت که هدف گوگل در دسترس گذاشتن دستگاه‌های واقعیت مجازی برای همه است: «چیزهای زیادی را در آینده با شما درمیان خواهیم گذاشت.»

این هدست شایعه شده، متفاوت از نسخه جدید هدست مقوایی گوگل است که در انتهای امسال عرضه خواهد شد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا