اخبار بازی

کارگردان بازی God Of War 3 از چگونگی انتخاب نام کریتوس می‌گوید

بازی خدای جنگ

به‌تازگی سایت Gameinformer مصاحبه‌ای با Stig Asmussen کارگردان سومین نسخه از مجموعه خدای جنگ (God of War) انجام داده و در مورد جنبه‌های مختلف بازی God Of War مانند چگونگی انتخاب نام شخصیت کریتوس و نحوه شکل گیری ریبوت جدید بازی با او صحبت کرده است. آقای «استیگ اسموسن» در حال حاضر کارگردانی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order را بر عهده دارد و قبل از پیوستن به استودیو Respawn Entertainment در استودیو سونی سانتامونیکا مشغول به کار بوده است.

در این مصاحبه زمانیکه خبرنگار گیم‌اینفورمر از او درباره شباهت‌های کار روی جنگ ستارگان و خدای جنگ می‌پرسد اسموسن در پاسخ می‌گوید:

صحنه‌ای که در آن‌ کریتوس دل و روده سانتور (Centaur) را بیرون می‌آورد، با الهام از جنگ ستارگان طراحی شده بود و ما آن را به عنوان “تکنولوژی زیپ” نامگذاری کردیم. (در قسمتی از جنگ ستارگان برای در امان ماندن لوک اسکای‌واکر از سرما، شکم موجودی به‌نام Tauntaun را پاره می‌کنند و او را درون شکمش قرار می‌دهند.)

«استیگ اسموسن» روی نسخه‌های مختلفی از سری God of War از جمله نسخه‌های PSP این بازی کار کرده است. همچنین در ساخت نسخه اول هم نقش داشته و در این مصاحبه خاطرات جالبی را از آن دوران تعریف می‌کند:

در آن روزها هنوز اسم نهایی برای شخصیت بازی انتخاب نشده بود و اعضای تیم در حال مشورت برای پیدا کردن نام مناسبی بودند. «دیوید جفی»  کارگردان بازی، از تمام اعضای تیم خواسته بود تا نام‌های پیشنهادی خود را اعلام کنند. در آن زمان اعضای تیم، شخصیت بازی را با نام Dominus می‌شناختند، ولی تیم بازاریابی مخالف این اسم بود و در نهایت قرار شد اسم شخصیت بازی عوض شود. نمی‌دانم چند نام پیشنهادی توسط اعضای تیم اعلام شد ولی سرانجام با حذف اکثر نام‌ها، 4 نام باقی ماند تا از بین آن‌ها یکی انتخاب شود. اسم‌هایی که کریتوس (Kratos) یکی از آن‌ها بود و استیگ (Stig) هم یکی دیگر از اسم‌ها بود. در نهایت نام کریتوس برای شخصیت بازی انتخاب شد.

اسموسن بعد از تهیه لیستی از نام‌های پیشنهادی‌اش، اسم خود را در زیر لیست نوشته بود تا مشخص شود چه‌کسی این اسامی را پیشنهاد داده است. به اشتباه نام او هم جزء اسامی پیشنهادی در نظر گرفته شده بود و از نظر مسئولین می‌توانست نام جالبی برای شخصیت بازی باشد. کارگردان بازی «دیوید جفی» به‌ اسموسن گفته بود که با اسم پیشنهادی او مشکلی ندارد . او این داستان را با خنده تعریف می‌کند.

او همچنین در مورد نامگذاری خود بازی و چالش‌هایی که وجود داشته صحبت می‌کند :

آن زمان برای اعضای تیم تصور نامی به غیر از Dominus برای شخصیت بازی کار سختی بود و بعد از آن انتخاب نام خود بازی سخت‌تر از آن بود. تا مدت‌ها بین اعضای تیم، بازی با نام Dark Odyssey شناخته میشد و علاقه زیادی هم به این اسم داشتیم، ولی در نهایت اعضای تیم بازاریابی این اسم را کمی روشن‌فکرانه ارزیابی کردند و گفتند شاید مخاطبان با آن ارتباط برقرار نکنند. بعد از آن نام فعلی بازی یعنی خدای جنگ انتخاب شد و بخش زیادی از اعضای تیم حیرت‌زده بودند. در آن زمان انتخاب این اسم برای بازی کار سختی بود اما با توجه به موفقیت سری مطمعنا انتخاب درستی بوده است و تصور نام‌هایی غیر از این‌ برای طرفداران بازی سخت است.

جدیدترین نسخه God of War اولین عنوان در کل سری است که «استیگ اسموسن» هیچ نقشی در ساخت آن ندارد. زمانیکه نظرش را در مورد بازی پرسیدند و اینکه آیا بازی را تجربه کرده است ، او در پاسخ گفت :

معلوم است که آن را بازی کرده‌ام خدای جنگ جدید بازی فوق‌العاده‌ای است و به تیم سازنده آن افتخار می‌کنم. البته تجربه عجیب و دردناکی برای من بود چون هیچ نقشی در تولید آن نداشتم. خیلی جالب است که ببینیم سازندگان، بازی را به چه مسیری می‌برند. زمانیکه کارگردان بازی «کوری بارلوگ»  قصد داشت شخصیت کریتوس را به مسیر دیگری ببرد برای من کمی شک‌ و تردید وجود داشت، به این خاطر که کریتوس در گذشته همیشه حالتی بسیار خشن و دیوانه‌وار داشته است ولی در نهایت این کار جواب داد. همچنین زمان خوبی هم برای این تغییرات بود و این دقیقا همان چیزی بود که خدای جنگ به آن نیاز داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا