اخبار بازی

اطلاعاتی از میزان فروش فیزیکی بازی Gears 5 در بریتانیا

بازی Gears 5

با انتشار جدول فروش هفتگی بریتانیا مشخص شد فروش فیزیکی بازی Gears 5 در مقایسه با نسخه‌های قبلی این مجموعه با کاهش مواجه شده و همین موضوع سبب شد تا بازی مورد بحث در اولین هفته پس از عرضه خود در رتبه دوم جای بگیرد.

باید به این تمته توجه کنیم که روش‌ها و اولویت‌های کسب درآمد شرکت مایکروسافت به طور مشخص با تغییراتی همراه شده است. به طوری که از سال گذشته تمرکز این کمپانی به سرویس Xbox Game Pass به عنوان مدل اصلی برای فروش و توزیع بازی‌ها معطوف شده است. این مورد، امری بوده که تاثیر قابل توجهی بر فروش سنتی بازی‌های آن‌ها چه به صورت فیزیکی و چه به صورت دیجیتالی ایجاد می‌کند و تاکنون نیز همین اتفاق صورت گرفته است.

برای مثال بازی Gears 5 از نخستین روز انتشار، در سرویس Game Pass نیز در دسترس بوده و همین مسئله تاثیر مشخصی بر فروش آن گذاشته است. اگرچه این بازی همان‌طور که در ابتدا گفته شد در جدول فروش هفتگی بریتانیا که تنها آمار فروش فیزیکی را مورد محاسبه قرار می‌دهد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، اما عنوان مذکور تنها یک چهارم نسخه چهارم مجموعه Gears of War در زمان لایچ فروخته است. به گفته دنیل احمد تحلیل‌گر گروه Niko Partners، سرویس Game Pass تاثیر بسیار شدیدی بر این موضوع داشته است.

احمد با اشاره به کاهش پیوسته فروش فیزیکی نسخه‌های جدید این مجموعه در مقایسه با نسخه‌های قبلی در هفته لانچ اظهار کرد:

اکنون در زمانی به سر می‌بریم که فروش فیزیکی در بازار بریتانیا برای بازی‌های مایکروسافت، میزان کمی بوده و دیگر نیز اهمیت چندانی ندارد.

در هفته اول انتشار، فروش فیزیکی بازی Gears of War 3 به میزان 20 برابر بیشتر و فروش فیزیکی بازی Gears of War 4 به میزان 4.5 برابر بیشتر نسخه پنجم بوده است. دانلود دیجیتال و سرویس Game Pass بیشترین سهم را در درآمدزایی بازی تاکنون داشتند.

من واقعا فکر می‌کنم حتی مایکروسافت نیز تا حدی از کم بودن فروش فیزیکی بازی Gears 5 شوکه شده است. فروش فیزیکی و دیجیتالی این بازی بسیار کمتر از نسخه‌های قبلی آن بوده است. اضافه شدن نسخه Game Pass، عامل اصلی در این زمینه محسوب می‌شود.

بازی مورد بحث برای کنسول Xbox One و پلتفرم کامپیوترهای خانگی در دسترس قرار دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا