اخبار بازی

خبری از قابلیت Co-op چهار نفره در کمپین بازی Gears 5 نخواهد بود

بازی Gears 5

از بخش کمپین بازی Gears 5 گرفته تا بخش PvP و چندنفره، استودیو The Coalition وعده داده تا نسخه پنجم اصلی این مجموعه بزرگ‌ترین اثر در تمامی جوانب و زمینه‌ها باشد. امری که Gears of War 4 در انجام آن و برآورده کردن جاه‌طلبی تیم سازنده ناموفق بود. با این حال یکی از مواردی که بازی به نسبت سه‌گانه اصلی با کاهش ابعاد مواجه شده به بخش Co-op ارتباط پیدا می‌کند.

زمانی که مجموعه Gears of War زیر نظر استودیو Epic Games ساخته می‌شد از قابلیت Co-op چهار نفره برای بخش کمپین داستانی خود بهره می‌برد. در حالی که با بازی Gears of War 4 این عدد توسط استودیو The Coalition به دو تقلیل یافت. اکنون نیز نسخه پنجم از Co-op سه نفره پشتیبانی می‌کند. در حالی که عدم پشتیبانی کمپین بازی Gears 5 از قابلیت Co-op چهارنفره به سوالی اساسی برای بسیاری از مخاطبین تبدیل شده، راد فرگوسن (Rod Fergusson) رئیس استودیو توسعه‌دهنده در پنلی در رویداد San Diego Comic Con در خصوص این موضوع توضیخاتی ارائه کرد.

به گفته فرگوسن عدم وجود چنین قابلیتی در بازی دو دلیل دارد. اولین مورد آن به مشکلات طراحی برمی‌گردد. برای پیاده‌سازی Co-op چهار نفره بازی باید محیط‌های بسیار بزرگ‌تری داشته باشد تا بتوان آن را برای چهار نفر تطبیق داد. در حالت کلی این مسئله سبب ایجاد هرج و مرج در بازی می‌شود.

من خود گیمر Co-op بوده و هر کاری که انجام می‌دهم بر پایه این قابلیت است. اما مشکل Co-op چهار نفره بدین شرح است که باعث ایجاد بی‌نظمی می‌شود. وقتی شما چنین تجربه Halo مانندی را برای بار اول در بازی امتحان می‌کنید شرط می‌بندم که در ابندا هیچ ایده‌ای ندارید که چه اتفاقی در حال به وقوع پیوستن است. برای این قابلیت مشکلات فنی و تکنیکی وجود دارد که برای آن شما باید جهان بسیار بزرگ‌تری داشته باشید. اگر سه‌گانه اول را بازی کرده باشید به یاد دارید که نسخه سوم مراحل بزرگ‌تری داشت. بنابراین ساخت آن چالش بیشتری می‌طلبد.

دلیل دیگر به بحث داستان‌سرایی خود بازی مربوط می‌شود.به گفته فرگوسن بازی‌های قبلی از این مسئله رنج می‌بردند زیرا کات‌سین‌های بازی زمانی پخش می‌شد که چهار پلیر در یک زمان هم‌چنان مشعول تجربه بازی بودند. برای جلوگیری از این موضوع تیم سازنده تصمیم گرفت تا این تعداد را محدود کند.

هم‌چنین روایت داستان نیز چالش‌برانگیزتر می‌شود. اگر شما Gears 3 و کات‌سین‌های آن را مشاهده کرده باشید موردی وجود داشت که باید به همراه نویسنده بازی یعنی کارن تراویس (Karen Traviss) روی آن کار می‌کردم. بنابراین ایشان کار خود را با انجام درخواست من آغاز کرد که طی آن هر شخصی باید یک خط داستانی واحد را دنبال کند. زیرا هیچ گاه نمی‌توانید شخصیت‌ها را تنها در صحنه ببینید. برای نمایش کات‌سین همیشه باید چهار شخصیت در لحظه و در تصویر وجود داشته باشند.

بنابراین برای Gears 4 اولین کاری که کردیم کاهش تعداد پلیرها برای Co-op به دو نفر بود. بخشی از آن مربوط به تکنولوژی می‌شد اما بخش دیگر آن به داستان‌سرایی ارتباط پیدا می‌کرد. واقعا به سختی می‌توان داستان مطلوبی را روایت کرد هنگامی که هیچ کدام از چهار پلیرها نمی‌توانند به تنهایی مدتی را استراحت کرده و برای مثال به سرویس بهداشتی بروند زیرا هر سری هر کدام مجبور است سه دوست دیگر خود را با خود همراه کند.

عنوان مذکور در تاریخ 10 سپتامبر 2019 برابر با 19 شهریور 98 برای پلتفرم‌های Xbox One و کامپیوترهای خانگی عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا