اخبار بازی

اطلاعات جدیدی از کنسول PS5 منتشر شد!

در حالی که این روز ها طرفداران کنسول PlayStation و برند سونی به شدت منتظر معرفی کنسول PlayStation 5 هستند و شرکت سونی هم تا به حال در مورد مشخصات و ویژگی‌های این کنسول سکوت کرده‌است، اما بالاخره فروشگاه Gamestop در اقدامی غیر منتظره اطلاعات جدیدی را از کنسول نسل نهمی شرکت سونی به اشتراک گذاشت.

هر چند به نظر می‌رسد این اطلاعات ناخواسته منتشر گشته‌اند و تنها پس از چند ساعت از انتشار آن‌ها توسط گیم‌استاپ پاک شدند. اما به هر صورت به لطف کش گوگل وبسایت گیم‌استاپ، این اطلاعات همچنان در دسترس هستند.

در ادامه به بررسی اطلاعاتی که در سایت گیم‌استاپ منتشر شده می‌پردازیم.

130532

«کنسول PlayStation 5 در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد!

همان طور که پیش‌بینی می‌شود کنسول PS5 در زمستان سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد. همیشه پیش‌بینی راجع به کنسول امری سرگرم کننده و جذاب است، اما ما حالا قصد داریم اطلاعات تایید شده را در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی کنسول PS5 این اجازه را به شما خواهد داد تا بازی‌ها را به صورت فیزیکی و دیجیتالی بازی کنید

قطعا یکی از سوال‌های اصلی درباره کنسول PS5 امکان خرید دیسک فیزیکی بازی‌ و اجرای آن‌ است. حالا باید تایید کنیم که کنسول PS5 دارای دیسک درایو برای اجرای فیزیکی بازی‌ها در کنار امکان خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی یا استریم آن‌ها خواهد بود.

کنترلر PS5 دارای طراحی جدیدی است!

هر چند نام کنترلر جدید تا به امروز تایید نشده‌است، اما انتظار می‌رود سونی از نام DualShock 5 برای کنترلر جدید استفاده کند. اما چند ویژگی مختلف برای کنترلر PS5 تاییده شده است. کنترلر جدیدی از تکنولوژی rumble استفاده خواهد کرد و بازخورد ها و فیدبک هایی که این تکنولوژی به بازیکن منتقل می‌کند، حیرت انگیز است. این تکنولوژی باعث می‌شود که فیدبک و بازخورد های فیزیکی بین بازیکن و کنترلر بسیار کامل و واقعی انجام شود. همچنین دکمه‌های تریگر کنترل جدید دارای سیستم سازگاری خواهند بود. به این صورت می‌توان مقاومت آن‌ها را برای شرایط مختلف در بازی‌ها و ژانر های مختلف برنامه نویسی کرد. در نهایت از لحاظ ضاهری کنترلر کنسول PS5 بسیار شبیه به کنترلر PS4 خواهد بود، اما منتظر چند تفاوت میان آن‌ها باشید.

مشخصات کنسول PS5 قطعا برای تحت تاثیر قرار دادن ما هستند!

در حالی که تمام طرفداران بی‌صبرانه منتظر معرفی سخت افزار کنسول جدید هستند، سونی اطلاعات کلی سخت افزاری کنسول را معرفی کرد و این کنسول از لحاظ قدرت هیچ کمبودی ندارد.

پشتیبانی کامل از رزولوشن 8K

استفاده چیپست ۸ هسته‌ای شرکت AMD

صدای سه بعدی

ساخته شده برای ذخیره سازی بر روی هارد SSD

قابلیت پشتیبانی از اجرای بازی‌‌‌های PS4 و هدست واقعیت مجازی سونی (Backwards compatibility)

دارای قابلیت های Ray tracing

این ویژگی‌های نشان می‌دهد که PS5 ارائه دهنده سرعت بیشتر، کیفیت بصری بهتر و قدرت زیادی است. و البته به لطف قابلیت BC شما به تمام بازی‌های خود در کنسول PS4 بر روی کنسول جدید دسترسی خواهید داشت.

با ما برای اطلاعات بیشتر مثل قیمت کنسول و تاریخ عرضه آن‌ همراه باشید.»

هر چند اطلاعات فوق همچنان اشاره‌ای به طراحی و قدرت خام کنسول PlayStation 5 ندارند، اما قرارگیری آن‌ها بر روی وب‌سایت گیم‌استاپ می‌تواند گویا انتشار اطلاعات بیشتری از کنسول نسل نهمی شرکت سونی در طی روز‌ های آتی باشد.

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا