اخبار بازی

GameStop: تنها یک کنسول جدید در 2013

در حالی که شایعه شده در کریسمس 2013 هر دو کنسول نسل بعدی PS4 و Xbox720 روانه‌ی بازار می‌گردند، مدیر عامل بزرگترین فروشگاه و خرده‌فروش گیم در جهان، GameStop، طی مصاحبه‌ای با وبسایت خبری Polygon اذعان داشته که آخرین شایعاتی که به گوش وی خورده نشان می‌دهد که ماکروسافت و سونی کنسول‌های نسل بعدی خود را در یک زمان عرضه نمی‌کنند.

وی در این مورد گفت: "این هفته خبرها و شایعات بسیار جالبی در خصوص سال 2013 [و کنسول های نسل جدید] به من رسیده است، انتظار نمیره شاهد عرضه‌ی دو کنسول جدید در 2013 باشیم."

وی در ادامه گفت: "انتظار میره Wii U در تعطیلات 2012، یک کنسول در 2013 و یکی دیگر برای 2014 روانه‌ی بازار شود. این شایعات هر هفته تغییر می‌کنند اما جزییات بیشتری در این خصوص در حال آشکار شدن است."

360 یک سال زودتر از PS3 روانه‌ی بازار شد و همین موضوع تا حد زیادی یکی از عوامل موفقیت کنسول ماکروسافت در این نسل محسوب می‌شد، هرچند که سونی اقرار کرده که عرضه‌ی بسیار زودتر 720 نسبت به PS4 می‌تواند نتایج "نامطلوبی" را برای آن‌ها در برداشته باشد.

با این حال، جک ترتون، مدیر عامل بخش سرگرمی‌های سونی در آمریکا، در ماه ژوئن اعلام کرد که کیفیت مهم‌تر از این است که چه کنسولی اول بازار را دراختیار خود بگیرد. "ما هیچوقت اولین کنسول نبوده‌ایم (در مورد زمان عرضه). ما هیچوقت ارزان‌ترین کنسول نبوده‌ایم. هدف نهایی ما در عرضه‌ی کنسول‌های جدید بهترین بودن است و این موضوع تنها مهم است."

از طرفی اظهارات هفته‌ی پیش Frank Gibeau، رییس جهانی کمپانی EA نشان می‌دهد که دو کنسول PS4 و 720 قرار است در یک سال روانه‌ی بازار شوند.

وی چند روز پیش نیز اظهار داشت که آن‌ها در حال ساخت IPهای جدیدی برای نسل بعدی هستند. Gibeau در آخر اضافه کرد که هر دوی این کنسول ها را دیده است و وی آن‌ها را فوق العاده خطاب کرده است.

و در آخر استودیوی رمدی ماه پیش اعلام کرد که آن‌ها نیز در حال کار بر روی نسل جدید هستند و اضافه کرد که ما شاهد یک جهش کوانتومی بین این نسل و نسل آینده خواهیم بود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا