اخبار بازی

Gamescom 2019: نمایش جدید بازی Death Stranding

هیدئو کوجیما با حضور در افتتاحیۀ نمایشگاه Gamescom 2019 چند دقیقه از گیم‌پلی بازی جدید خود، یعنی عنوان Death Stranding را به نمایش گذاشت.

بازی Death Stranding

در نمایش جدید بازی Death Stranding نگاه گسترده‌ای به گیم‌پلی بازی داشتیم و با مجموعه کارهایی که شخصیت بازی می‌تواند انجام دهد، بیشتر آشنا شدیم. همچنین نحوۀ ارتباط با بچۀ درون کپسول هم تا حدودی به نمایش گذاشته شد. در ابتدای نمایش Norman Reedus که نقش سم (Sam) را در این بازی برعهده دارد ، در دشت بزرگی با در آغوش گرفتن کودک درون کپسول، با آرامش خیال در حال استراحت و چرت زدن است. اینطور به‌نظر می‌رسد که در صورتیکه کودک همراه شما شرایط مناسبی داشته باشد، شما نیز از آرامش خیال برخوردار هستید. بعد از بیدار شدن سم، با جنبه‌های مختلف گیم‌پلی بازی بیشتر از گذشته آشنا شدیم.

سم بعد از بیدار شدن، مثانۀ خود را تخلیه می‌کند و امکان دیدن درصد تخلیۀ مثانه او هم وجود دارد. اینکار در بازی بعنوان یک منبع غذایی هم برای گیاهان تعریف شده است و باعث رویش قارچ خاصی در محیط می‌شود. هیدئو کوجیما در این‌باره گفته است که در صورتی‌که چندین بازیکن در یک محل مشخص، مثانۀ خود را تخلیه کنند، شاهد اتفاق خوبی در آن محل خواهند بود. توجه به جزئیات همیشه در کارهای کوجیما از عوامل اصلی بوده و عنوان Death Stranding هم از این موضوع مستثنی نیست. این جزئیات مانند ساخته‌های قبلی هیدئو کوجیما، باعث می‌شود تا بازیباز به کندوکاو در محیط‌های مختلف تشویق شود. در این نمایش همچنین شاهد استفادۀ سم از نردبان بلندی هستیم که برای عبور از قسمت‌های دشوار می‌تواند از آن استفاده کند.

اما وجود کوهنوردی در بازی بصورت کلی رد نشده است و این امکان وجود دارد که بدون استفاده از نردبان، کوهنوردی هم در بازی وجود داشته باشد؛ اما تاکنون نمایشی از کوهنوردی در بازی نشان داده نشده است. همچنین در پایگاه خاصی که در بازی نشان داده شد، سم می‌تواند با سایر شخصیت‌های بازی بصورت مجازی ارتباط برقرار کند. در ادامۀ این نمایش سم در قسمتی از دشت، از پرتگاه کوتاهی به پایین پرت می‌شود و بشدت با زمین برخورد می‌کند و کودک درون کپسول، با تنش بوجود آمده بی قراری می‌کند. در این قسمت سم با انجام یک مینی گیم کوچک، باید کودک را آرام کند. اینطور که بنظر می‌رسد، کودک درون کپسول یکی از مهمترین عوامل بازی است و سلامت شخصیت بازی به این کودک گره خورده و سم باید از آن بصورت مداوم محافظت کند.

در نمایش جدید بازی Death Stranding نسبت به گذشته اطلاعات بیشتری کسب کردیم اما هنوز هم خیلی از موضوعات بازی را نمی‌دانیم. هنوز مشخص نیست که آیا در تمام بازی کودک درون کپسول همراه سم خواهد بود یا خیر و اینکه داستان بازی چه موضوعی را روایت می‌کند اما حداقل این گیم‌پلی، مسائل جدیدی را از بازی بما نشان داد تا با تجزیه و تحلیل آن شاید بتوانیم از موضوعات پیچیدۀ این بازی سر درآوریم. عنوان Death Stranding که بازیگران معروفی همچون Norman Reedus، Nicolas Winding Refn ، Mads Mikkelsen ، Léa Seydoux ، Guillermo del Toro و Troy Baker در آن نقش‌آفرینی می‌کنند در تاریخ 8 نوامبر (17 آبان 1398) برای کنسول پلی استیشن 4 بصورت انحصاری منتشر می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. [QUOTE=”g4mer, post: 4618925, member: 133324″]
    از طرفي با كلي سر و صدا و هايپ و البته كوجيما و سوني پشت بازين و نميشه خيلي مطمعن به بازي خورده گرفت از طرفيم بازي تو گيم پلي عملا چيزي نشون نداده كه بخاد به وجد بياره يا نقطه ضعفي رو نشون بده
    همچي عجيب تر از اوني ك بايد باش داره پيش ميره
    نمايش GC ك انگار دوربين مخفي برا دست انداختن منتظراي نمايش خفن بازي از جمله خودم بود
    از كوجيما ديونه هيچي بعيد نيست !!!!
    تا نمايش بعدي ميشه اميدوار بود
    [/QUOTE]
    کوجیما فقط خواست نشون بده که گیم پلی بازی چیه…. تازه با شناختی که از کوجیما داریم باید خوشحال باشیم که حداقل ی چیز قابل قبول از بازی نشون داده شد…. هر چند همون محیط قبلی بود با یسری کار جدید….
    ولی داستان این بازی فک کنم مهم ترین بخشش باشه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا