اخبار بازیایکس باکس سری ایکسایکس باکس وان

کمیسیون تجارت فدرال خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت را بررسی خواهد کرد

طبق گزارش رسانه‌ی بلومبرگ، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) درخواست خرید Microsoft برای شرکت Activision Blizzard را بررسی خواهد کرد. مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد اکتیویژن بلیزارد را به مبلغ 68.7 میلیارد دلار خریداری کند.

activision-blizzard

همانطور که درمورد هر معامله‌ای با این ابعاد و اندازه وجود دارد، خرید مایکروسافت باید از یک فرآیند قانونی عبور کند تا مشخص شود که آیا قانون ضد انحصارگرایی را نقض می‌کند یا خیر. به گفته منبعی که با بلومبرگ صحبت کرده است، در این مورد، FTC یا همان کمیسیون تجارت فدرال این خرید را به‌جای وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا بررسی خواهد کرد.

هم کمیسیون تجارت فدرال و هم وزارت دادگستری آمریکا مسئول بررسی پرونده‌های ضد انحصارگرایی هستند. این دو آژانس اغلب با یکدیگر همکاری می‌کنند تا تصمیم بگیرند که کدام یک باید کدام معامله‌ی خاص را بررسی کند. کمیسیون تجارت فدرال مشخصا درمورد خریدها و ادغام‌های بزرگ و سطح بالا وارد عمل می‌شود، جهت گیری آنها نسبت به خرید جدید مایکروسافت فعلا مشخص نیست اما به عنوان مثال آنها در گذشته از خریده شدن Arm (طراح پردازنده‌های موبایل) توسط شرکت NVIDIA جلوگیری کرده‌اند.

تا به این لحظه کمیسیون تجارت فدرال درباره‌ی این بررسی اظهار نظری نکرده و مایکروسافت نیز واکنشی به این خبر نشان نداده است. برنامه‌های اعلام شده‎‌ی مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد، هیاهویی در سرتاسر صنعت گیم ایجاد کرد. تا حدی که کارشناسان متعددی از جمله رئیس بانک جهانی به این معامله واکنش نشان دادند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اگر کمیسیون تجارت فدرال اجازه نداد این خرید اتفاق بیفته، من یه کباب اقا کسرا ( سر اون قضیه معرفی سایلنت هیل ) رو مهمون میکنم چون مطمعنم این اتفاق نمی افته و خرید انجام میشه، مرد نیستم اگه به حرفم عمل نکنم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا