اخبار بازیپلی استیشن 4

رگولاتور فرانسه سونی را جریمه کرد

شرکت سونی به علت سیاست‌های انحصارطلبانه علیه تولید کنترلرهای سازگار با کنسول پلی استیشن 4 توسط شرکت‌های تردپارتی، از سمت رگولاتور فرانسه 13.5 میلیون یورو جریمه شده است.

سونی در سال 2015 در اقدامی برای مبارزه با جعل و کپی‌برداری، پارامترهای فنی را اجرا کرد که ناخواسته عملکرد کنترلرهای تولید سایر شرکت‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد و باعث می‌شد اتصال آنها با کنسول درطول بروزرسانی سیستم قطع شود.

ثانیا، گفته شد که شرکت‌های رقیب از پیوستن به برنامه مجوز پلی استیشن منع شده‌اند و این دسترسی فقط از طریق «برنامه مشارکت سونی» اعطا می‌شود.

سازمان Autorité de la Concurrence یا همان رگولاتور فرانسه، این اقدام ژاپنی‌ها را نقض قوانین ضد انحصارطلبانه دانسته و درباره آن می‌گوید: «سونی این ضوابط را با محدودیت‌های فراوان اجرا کرد، آن هم زمانی که استفاده از برنامه مشارکت تنها راه جلوگیری از قطع اتصال دائمی کنترلرهای شخص ثالث بود.»

به گفته این نهاد، این اقدامات به طور قابل ملاحظه‌ای به وجهه برند تولیدکنندگان شخص ثالث آسیب زده و مانع از گسترش بازار آنان شده است. با این حال، کمپانی سونی هنوز بطور رسمی به این جریمه واکنش نشان نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا