اخبار بازی

استودیو Free Radical تعطیل میشود؟

منابع به سایت VGC گفته‌اند که توسعه‌ دهنده بازی TimeSplitters  یعنی استودیو Free Radical Design تنها دو سال پس از تاسیس مجدد توسط مالک، شرکت Embracer Group، در خطر بسته شدن است.

در شش ماه گذشته، Embracer یک برنامه بازسازی را اجرا کرده است که قبلاً شاهد بسته شدن برخی از استودیوهای بازی و لغو برخی از پروژه ها بوده است. همچنین این برنامه شامل بسته شدن استودیوهایی مانند Volition، توسعه دهنده Saints Row و Campfire Cabal است، در حالی که گزارش شده است که استودیوهایی مانند Gearbox، سازنده سری بازیهای Borderlands، برای فروش گذاشته شده اند.

به گفته افراد نزدیک به Free Radical Design، استودیو مستقر در ناتینگهام در بریتانیا، در مرحله‌ی از ارزیابی بوده است و اکنون به کارمندان اطلاع داده شده است که ممکن است تعطیل شود. همچنین گفته شده است که Embracer به فروش این استودیو نیز فکر میکند و درخواستها برای خرید آین استودیو را بررسی میکند.

همانطور که توسط قانون استخدام انگلستان الزامی است، باید حداقل 30 روز قبل از هر گونه اخراج و یا بررسی راه های اجتناب از آن، شرکتها موظفند که با کارمندان مشورت کنند. با این حال، تجزیه و تحلیل VGC از لینکدین و رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تنها در ۲۴ ساعت گذشته، حداقل ۱۵ نفر از افراد شاغل در Free Radical قبلا پست‌هایی منتشر کرده‌اند که می‌گویند به دنبال کار هستند. این شامل یک طراح اصلی بازی، طراح ارشد، طراح بازی و مدیر فناوری اطلاعات استودیو است.

Embracer در می 2021 اعلام کرد که یک استودیو جدید توسط بنیانگذاران اصلی استیو الیس و دیوید دواک ایجاد شده است تا بازی TimeSplitters را احیا کند. هنوز مشخص نیست که بسته شدن استودیو Free Radical برای آینده TimeSplitters چه معنایی خواهد داشت.

اولین بار Free Radical Design در سال 1999 تاسیس شد و سری TimeSplitters و Second Sight را توسعه داد. اما پس از استقبال ناامید کننده از بازی Haze و پروژه لغو شده Star Wars: Battlefront، استودیو در سال 2008 ورشکست شد. آنچه از شرکت باقی مانده بود، بعداً توسط کرایتک خریداری شد، نام تجاری مجددی به خود گرفت و روی بازیهای کرایسیس، Warface و Ryse: Son of Rome کار کرد. در سال 2014 توسط Deep Silver خریداری شد و به استودیو Dambuster تغییر نام داد. در سال 2016، بازی Homefront: The Revolution را منشر کرد و در اوایل سال جاری، Dead Island 2 را منتشر کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا