اخبار بازی

قربانی جدید امبریسر گروپ: استودیو Free Radical Design هم بسته شد

رسانه VGC ماه گذشته از احتمال بسته شدن استودیو Free Radical Design تنها بعد از گذشتن دو سال از تاسیسش توسط Embracer Group خبر داد و حالا ظاهرا این اتفاق سرانجام افتاده است.

بسته شدن Free Radical Design زمانی بوی واقعیت گرفت که به تازگی وبسایت این استودیو هم از دسترس خارج شده و کاربران بعد از سرچ آدرس آن با خطای 404 مواجه می‌شوند.

در این بین، تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان شاغل در استودیوی مذکور هم از امروز ادعا کردند مه تمام 80 کارمند باقی مانده در شرکت رها شده‌اند.

مدیر IT سابق Free Radical Design گفت: «خب این هم از این، به طور رسمی آخرین روز کاری ما و یک استودیو کامل (حدود 80 نفر) که حالا بیکار هستند. کار کردن با همه آن‌ها بسیار لذت بخش بود. حالا این افراد با استعداد نیاز به کار دارند.»

افراد دیگر این استودیو مثل طراح QA و آرتیست ارشد آن هم اظهارات مشابهی داشتند و از رقم خوردن یک تعطیلی و اخراج بزرگ دیگر در صنعت گیم پرده برداشتند.

در شش ماه گذشته، امبریسر طرح بازسازی را شروع کرده که منجر به بسته شدن برخی استودیوهای تحت تملکش، لغو شدن برخی پروژه‌های در دست توسعه و از همه دردناک‌تر، اخراج تعداد زیادی از کارمندان این استودیوها شده است.

این شرکت در اوایل همین ماه تایید کرد که تا پایان ماه سپتامبر، چیزی درحدود 900 نفر را اخراج کرده است!

استودیو Free Radical Design برای اولین بار در سال 1999 تاسیس شد و تا سال 2008 بازی‌هایی مثل سری TimeSplitters و Haze را توسعه داد، اما در نهایت ورشکست شد و اسم خود را به Crytek UK تغییر داد و در ساخت و پورت سری بازی‌های معروف Crysis نقش داشت. با این حال اما بدشانسی همچنان به تعقیب این استودیو پرداخت و آن‌ها در سال 2014 بطور کامل منحل شدند و اعضای آن به تیم توسعه بازی Dead Island 2 ملحق شدند.

نهایتا در سال 2021 امبریسر دوباره آن‌ها را با نام اصلی‌شان (Free Radical Design) برگرداند و حالا توسط خود این شرکت، این بار برای همیشه بسته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا