اخبار بازی

مدیر سابق پلی استیشن انحصاری بودن را پاشنه آشیل بازی‌های پرفروش می‌داند

پس از اینکه مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد چهار بازی را برای پلی استیشن 5 عرضه کند و همچنین سونی هم به دنبال نتایج مالی کمتر از حد انتظار، موجی از کاهش کار را اعلام کرد. آینده بازیهای انحصاری‌ برای کنسول‌ها، اخیراً به موضوع داغ صنعت بازی تبدیل شده است،  ضمنا بزرگترین موفقیت‌های سال 2024 ایکس‌باکس و پلی‌استیشن یعنی بازیهای Palworld و Helldivers 2 نیز عمدتاً توسط فروش این بازی‌ها روی رایانه‌‌های شخصی تقویت شده‌اند.

آقای Shawn Layden در طول 30 سال فعالیت خود در سونی به عنوان مدیر عامل SIE America، در مصاحبه ای جدید درباره آینده کنسول های انحصاری اظهار نظر کرد. او پیشنهاد کرده است که سونی باید در آینده بازی‌های بیشتری را برای رایانه‌های شخصی عرضه کند تا بتواند بودجه‌های هنگفتی را که برای ساخت بلاک‌باسترهای فرست پارتی خود هزینه میکند را پوشش دهد.

او گفت: وقتی هزینه‌های شما برای یک بازی از 200 میلیون دلار فراتر می‌رود، انحصاری بودن پاشنه آشیل شماست. به خصوص زمانی که در دنیای بازی‌های لایو سرویس و بازی‌های رایگان هستید. پلتفرم‌های دیگر فقط راه دیگری برای ورود افراد بیشتر است. بازی‌های تک‌نفره برای عرضه روی پلتفرم‌های مختلف با فشار یکسانی مواجه نیستند، اما اگر ۲۵۰ میلیون دلار خرج می‌کنید، می‌خواهید آن را به بیشترین تعداد ممکن بفروشید، حتی اگر فقط برای ۱۰٪ کاربر بیشتر باشد. همانطور که می دانیم، در دنیای بازیهای رایگان، 95 درصد از افراد هرگز یک دلار هم خرج نمی‌کنند. شما باید شانس خود را با افزایش کاربر بیشتر کنید.

حتی اگر به زمان PS1 برگردید، متوجه میشوید که تعداد خریداران کنسول‌ها هرگز به بیش از 250 میلیون نمی‌رسد. قیمت در طول زمان افزایش یافته است. اما ما فقط از همان افراد پول بیشتری می گیریم. این اتفاق در طول همه‌گیری کرونا رخ داد که باعث شد بسیاری از شرکت‌ها بیش از حد سرمایه‌گذاری کنند. به اعداد ما نگاه کنید که در حال افزایش هستند! ما نمی‌خواهیم با انجام کارهایی که تا کنون انجام داده‌ایم، آنها را جذب کنیم. اگر 95 درصد از مردم جهان نمی‌خواهند Call of Duty، Fortnite و Grand Theft Auto را بازی کنند، آیا این صنعت قصد دارد Call of Duty، Fortnite و Grand Theft Auto بیشتری بسازد؟

Layden که اکنون به شرکت‌هایی مانند Tencent و Readygg مشاوره می‌دهد، گفت که او معتقد است صنعت به اندازه کافی برای جذب افرادی که هیچ کنسولی ندارند به بازار کنسولی، درست عمل نمیکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا