اخبار بازی

مایکروسافت: بازی های فرست پارتی Xbox Series X برای مدتی، انحصاری نخواهند بود

در گفت و گویی با وب سایت MCVUK آقای مت بوتی (Matt Booty) از مایکروسافت، تایید کرد که، حداقل تا سال اول یا دوم عرضه، بازی های کنسول Xbox Series X انحصاری نخواهند بود.

آقای بوتی گفت:

با عرضه شدن ساخته های (Content) ما در سال آینده یا دوسال آینده، همه بازی هایمان، مثل پلتفرم PC، قابل اجرا بر روی خانواده دستگاه های قدیم و جدید ما خواهد بود.

می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اگر کسی قبل از عرضه کنسول جدید، یک کنسول Xbox خریداری کند، احساس کنند که سرمایه گذاری مناسبی کرده اند، و این را بدانند که ما نسبت به آنها متعهد هستیم.

مایکروسافت در گذشته گفته بود، که حداقل یکی از بازی هایی که همراه با Xbox Series X به بازار می آید (بازی Halo: Infinite)، برای Xbox One های نسل کنونی هم عرضه خواهد شد.

مایکروسافت با سخت افزار نسل بعدی خود، مثل گوشی های هوشمند یا کامپیوتر های شخصی رفتار می کند. به جای تغییر کنسول در هر 5 یا 10 سال، عرضه کردن سخت افزار های جدید سرعت بیشتری به خود گرفته اند و حداقل برای مدتی، بازی ها قابل اجرا بر روی کنسول های نسل قبل (Backwards compatible) و نسل بعد (Forward compatible) هستند.

این خبر خوبی است برای افرادی که توانایی آپگرید به جدید ترین کنسول را ندارند. حتی اگر استودیو های Third-party بازی های خود را به طور انحصاری برای سخت افزار نسل بعدی عرضه کنند، دارندگان کنسول های نسل قبلی، می توانند خود را با بازی های جدید Xbox Game Studios و سرویس Game Pass مشغول نگه دارند و احساس عقب افتادن نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا