اخبار بازیپلی استیشن 5

اولین تصاویر و ویدیو از رابط کاربری پلی‌ استیشن 5 منتشر شد

شرکت سونی اولین تصاویر و ویدیو از رابط کاربری/ داشبورد پلی‌ استیشن 5 را منتشر کرد در این ویدیو خصوصیات و ویژگی های داشبورد یا رابط کاربری پلی‌ استیشن 5 شامل مرکز کنترل، فعالیت ها، راهنمای بازی و موارد دیگر توضیح داده شده است.

طبق گفته‌ی شرکت سونی، رابط کاربری جدید از نو ساخته شده است و از قدرت سخت افزار جدید بهره می‌برد و تجربه راحت‌تر و روان‌تری را به بازیکنان می دهد. با فشار دادن دکمه PlayStation در کنترلر DualSense  پلی‌ استیشن 5، شما مستقیماً به مرکز کنترل (بدون ترک بازی که در حال اجرای آن هستید) منتقل می‌شوید‌. بگفته‌ی سونی، این قسمت دسترسی فوری شما را تقریباً برای همه مواردی که از سیستم نیاز دارید فراهم می‌کند خواه لیست دوستان شما باشد، یا تروفی ها یا پیام های شما.

در بررسی که کانال  Digital Foundry انجام داده ذکر شده است که شما می توانید از طریق مرکز کنترل با لمس یک دکمه به بازی‌های در حال اجرا بپیوندید. شرکت سونی همچنین بخش فعالیتها (Activities) را در صفحه مرکز کنترل معرفی کرد، این بخش وظایف و فرصتهایی که در طول بازی شما به دست می‌آورید را از طریق کارتهایی که روی صفحه در مرکز کنترل نشان داده می شوند، برجسته می کند. همچنین این قسمت به شما این امکان را می دهد که در بعضی از عناوین مستقیماً به مرحله یا چالش‌هایی که می‌خواهید دسترسی پیدا کنید. برای مثال اگر در طول بازی در مرحله‌ای شما فرصتی انجام کاری را از دست داده‌اید می‌توانید به آن قسمت برگردید یا آیتمی‌هایی را که فراموش کرده‌اید جمع آوری کنید.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. فعلا نمیشه در موردش خیلی دقیق نظر داد ولی از لحاظ ظاهری همون رابط کاربری پلی استیشن چهاره که یکمی ( شاید ده درصد یا حتی کم تر ) شبیه به سه شده !
    امیدوارم رابط کاربریش در نهایت از نظر ظاهری بیشتر شبیه به پلی استیشن سه و دو باشه و همون حس و حال گذشته ( مخصوصا دو ) رو بده
    با این میزان تجربه سونی انتظار بیشتری ازش دارم .

    1. داداش رابطه کاربری رو زدن کوبیدن از نو ساختن کلا یه چیز جدیده که من تو هیچ کنسولی ندیدم نمیدونم شما چجوری میگی همون رابطه کاربری PS4ــه

      چندتا از ویژگی های ربطه کاربری PS5:

      *فیلم آموزش مراحل بازی.
      *دسترسی سریع به تنظیمات.
      *دیدن فیلم راهنمایی مراحل.
      *نمایش میزان درصدی که اون مرحله رو انجام دادی.
      *قابیلیت دیدن بازی دوستات به صورت زنده و تصویر در تصویر.
      *بجای تایپ میتونی صحبت کنی بعدش واست تایپ میکنه.
      *هشدار اسپویل
      *اسکرین‌شات‌ها با کیفیت 4K ثبت می‌شن و به اشتراک گذاشتن‌شون راحت‌تر شده.
      *به لطف بخش Activities، می‌تونید بلافاصله به بخش‌های مختلف یه بازی برید و همچنین ببینید که تموم کردن اون بخش چقدر زمان می‌بره.
      *کاربرها با استفاده از میکروفون دوال‌سنس می‌تونن تو پارتی با دوستان خود صحبت کنن.
      *بی‌صدا کردن پارتی‌ها هم نسبت به قبل بسیار آسون‌تر شده.

      و قابلیت های دیگه که گفتن به زودی رونمایی میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا