اخبار بازی

اولین بازی‌های Xbox با قابلیت پشتیبانی از ماوس و کیبورد به زودی خواهند آمد

در جریان نمایشگاه PAX نایب رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت آقای «Mike Ybarra»، در مورد پشتیبانی از ماوس و کیبورد برای کنسول Xbox One صحبت کرد و اشاره کرد مایکروسافت با دقت کامل نسبت به اینکه سازندگان چه موقع اجازه‌ی استفاده از این قابلیت را به بازیکنان خواهند داد، پیش خواهد رفت.

Xbox

به گفته‌ی او:«پشتیبانی از ماوس و کیبورد قطعا خواهد اومد. ما باید در مورد چگونگی این موضوع بسیار دقیق باشیم. ما استفاده از این قابلیت رو به عهده‌ی سازنده‌ها میزاریم. خیلی از مردم به من توئیت میزنن که «شما نمیتونین این کار رو انجام بدین برای اینکه عادلانه نیست» و ما متوجه این موضوع هستیم. ما دو پلتفرم داریم، پلتفرم Xbox و پلتفرم Windows و به همین دلیل سازنده‌ها رو هدایت می‌کنیم و بهشون میگیم « ببینین شما باید بخش چند نفره رو هم مد نظر قرار بدین، اگر بازی شما رقابتی هست مردم به احتمال زیاد این قابلیت رو میخوان که انتخاب بکنن، فقط با افرادی که از ماوس و کیبورد استفاده میکنن بازی کنن یا فقط با افرادی که از کنترلر استفاده میکنن بازی کنن و در نهایت عده‌ای هم هستن که براشون فرقی نداره و میخوان با هر دو دسته بازی کنن .

اولین بازی‌های ما با پشتیبانی از ماوس و کیبورد رو به زودی میبینید. نمیتونم بگم چه بازی‌هایی اما به زودی اون‌ها رو میبینید و بسته به نظر سازنده بازی‌ها میتونن از این قابلیت استفاده بکنن یا نه.»

نگرانی‌های زیادی در مورد استفاده از ماوس و کیبورد به خصوص در بازی‌های شوتر رقابتی وجود دارد که ماوس و کیبورد اجازه‌ی عملکرد دقیقتری در اینگونه بازی‌ها به بازیکنان می‌دهد. مایکروسافت نیز با اشراف به این موضوع حالت‌های مختلف را بر روی بازی‌ها امتحان کرده است و قصد دارد دست بازیکنان را برای انتخاب کسانی که با آن‌ها به رقابت می‌پردازند، باز بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا