اخبار بازیکامپیوتر

اولین بازی‌های کنسول Steam Deck لو رفت

اولین محموله‌های کنسول دستی Steam Deck به زودی در بازار عرضه خواهند شد، این بدین معنا است که گیمرها می‌توانند به زودی بازی‌های PC را در یک کنسول قابل حمل بازی کنند. با اینکه روی کاغذ، این کنسول دستی می‌تواند هر بازی را با تغییر تنظیمات گرافیکی اجرا کند، اما بازی‌ها به علت بعضی نیازهای سخت افزاری مانند سازگاری با Valve’s Proton باید توسط شرکت Valve تایید شوند. حالا اولین دسته از بازی‌هایی که برای کنسول Steam Deck تایید شده‌اند لو رفته است.

SteamDeck

شرکت Valve به تدریج بازی‌هایی که برای کنسول دستی جدید‌ آنها تایید شده بود را روی backend نرم افزار Steam قرار می‌داد، درحالی که این اطلاعات به ظاهر در پس زمینه‌ی استیم  پنهان بودند، SteamDB که سایتی مخصوص اطلاعات بازی‌های پلتفرم استیم است، دسته‌ای از این بازی‌ها که برای Steam Deck تایید شده‌اند را فاش کرد.
تاکنون بازی‌های متنوعی برای این کنسول دستی تایید شده‌اند که شامل بازی‌های Cuphead ،Hades ،Dark Souls 3 ،Death Stranding و Total War: Warhammer 2 و چندیدن بازی دیگر می‌باشند. همانطور که گفته شد کنسول Steam Deck به بازیکنان اجازه می‌دهد به تعداد زیادی از بهترین بازی‌های PC دسترسی داشته باشند اما قطعا بازی‌هایی وجود خواهند داشت که با Proton سازگار نیستند و یا مشکلات دیگری ایجاد می‌کنند.
بعد از تاخیر عرضه‌ی کنسول Steam Deck در تعطیلات سال جدید، اولین موج از محموله‌های این کنسول دستی قرار است در فوریه 2022 وارد بازار شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا