اخبار بازی

Eurogamer نیز به صف مدعیان نژادپرستی در RE5 پیوست

مساله نژادپرستی در بازی RE5 مدت زیادی است که مطرح شده است و حالا یوروگیمر آتش آن را شعله‌ور‌تر کرد. یوروگیمر معتقد است که این بازی، مردم آفریقا را مردمی ظالم و قدیمی و بی‌فرهنگ معرفی می‌کند و خط مشخصی بین افراد عادی و افراد آلوده به ویروس قائل نیست. این مساله در صورت تشدید شدن می‌تواند بعضا به فروش بازی نیز لطمه بزند.

Dan Whitehead از سوی یوروگیمر در مورد این مساله می‌گوید:

” چند ثانیه بعد از اینکه شما کنترل کریس را در بازی به عهده گرفتید، در همان ابتدای بازی شما تعدادی آفریقایی را می‌بینید که چیزی یا کسی را داخل گونی کرده‌اند و او را به شدت کتک می‌زنند. آنها Majini( افراد آلوده به ویروس) نیستند و رنگ چشمانشان نیز طبیعی است. آنها مردم عادی آفریقا هستند. و از انجایی که مردم آلوده به ویروس نیز می‌توانند از اسلحه استفاده کنند و وسایل نقلیه را برانند، هیچ مرز مشخصی بین این دو گروه افراد وجود ندارد”.

Whitehead همچنین معتقد است با اینکه زمان شکل‌گیری داستان بازی مربوط به همین اواخر می‌باشد، مردمی که شما در بازی می‌بینید مانند ملیت‌های قدیم آفریقا می‌باشند. او می‌گوید:” 

” شما سپس یک زن سفید پوست بلوند را می‌بینید که در حال جیغ زدن بوده و در چنگال یک مرد سیاه پوست گرفتار شده. شما موفق به نجات او نمی‌شوید. شما به یاد کلمه ” قاره سیاه” می‌افتید و حاضرید قسم بخورید که داستان این بازی در دهه 20 نوشته شده است”.

” از این مسائل، باز هم در بازی پیدا می‌شود و من حقیقتا از دیدن آن‌ها در سال 2009 متعجب هستم. کپکام جزییاتی در مورد این صحنه‌ها ارائه نکرده است و می‌خواهد که فعلا در خفا باقی بمانند”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا