اخبار بازی

تاخیر در پخش مسابقات Esports بازی Apex Legends به دلیل تیراندازی‌های اخیر

بازی Apex Legends

شبکه ورزشی ESPN اعلام کرد که تصمیم گرفته پخش تورنمنت Esports بازی Apex Legends ساخته استودیو Respawn را به دلیل تیراندازی‌هایی که اخیرا در شهر ال پاسو ایالت تگزاس و شهر دیتون ایالت اوهایو صورت گرفته تاخیر بزند و به زمان دیگری موکول کند.

شبکه ESPN در ابتدا برنامه داشت تا نسخه ضبط شده رقابت‌های Esports بازی Apex Legends را در شبکه‌های اختصاصی دیزنی مانند APC، ESPN2 و ESPNEWS پخش کند. این برنامه‌ها پس از تیراندازی‌های اشاره شده که درست 13 ساعت قبل از شروع مسابقات به وقوع پیوستند اکنون با تغییر همراه شده‌اند. راد برسلاو (Rod Breslau) خبرنگار مسابقات Esports ابتدا یادداشتی برای شبکه‌های وابسته به ABC ارسال کرد که توصیح می‌داد شبکه ABC دیگر رقابت‌های Apex Legends را در X Games روی آنتن نمی‌برد. پس از آن Bloomberg نیز این موضوع را به واسطه یک منبع ناشناس تایید کرد.

تصمیم صورت گرفته برای تاخیر در پخش مسابقات به منظور ادای احترام به قربانیان و افرادی که تحت تاثیر تیراندازی‌های اخیر قرار گرفتند انجام شده است. اکنون قرار است پخش مسابقات در ماه اکتبر صورت بگیرد. هم‌چنین رقابت‌های Apex Legends از انتهای هفته جاری روی کانال‌های دیجیتال ESPN و از طریق اپ رسمی آن در دسترس قرار می‌گیرد.

حوادث اخیر موجب شد تا رئیس جهمور ایالت متحده آمریکا، قانون‌گذاران و حتی انجمن ملی سلاح آمریکا باری دیگر انگشت اتهامات خود را به سوی بازی‌های ویدئویی نشانه بگیرند. آن‌ها با وجود تمامی تحقیقاتی که از عدم ارتباط بازی‌های ویدئویی با خشونت حکایت دارند. با این حال این مسئله موجب شد تا فروشگاه والمارت پوسترها و تبلیغات مربوط به بازی‌های ویدئویی خشن را حذف کند. حال آن که هم‌چنان فروش سلاح در این فروشگاه زنجیره‌ای ادامه دارد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا