اخبار بازی

Epic می گوید Fortnite امسال از طریق فروشگاه Epic Games به iOS بازخواهد گشت

 

اپیک گیمز اعلام کرده است که به لطف تغییر در قوانین اتحادیه اروپا، در اواخر سال جاری بازی Fortnite را به دستگاه‌های iOS باز می‌گرداند. در توییتی که در حساب رسمی اپیک گیمز در شبکه اجتماعی X منتشر شد، اپیک گیمز اعلام کرد که فورتنایت در سال 2024 به iOS در اروپا بازخواهد گشت و توسط فروشگاه اپیک گیمز برای iOS توزیع خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که آیا این شامل بریتانیا نیز می‌شود، از آنجایی که این تغییر قانون در اتحادیه اروپا بود و بریتانیا دیگر بخشی از اتحادیه اروپا نیست، و یا اینکه Epic قصد دارد هزینه جدیدی را که برای فروشگاه‌های جایگزین اعلام کرده به اپل بپردازد. این تغییرات در نتیجه قانون بازارهای دیجیتال، قانون جدید اتحادیه اروپا DMA که در ماه مارس اجرایی می شود، ایجاد شده است.

با این حال، در حالی که قانون بیان می‌کند که اپل اکنون باید به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا برنامه‌های جدید، از جمله فروشگاه‌های جدید، را بدون استفاده از اپ استور ایجاد و ارائه کنند. اپل شرایط خود را بیشتر تغییر داده است تا مطمئن شود همچنان از برنامه‌های غیر اپ استور درآمد کسب می‌کند. اپل درخواست کرده است که برنامه‌هایی که بیش از یک میلیون بار در سال دانلود می‌شوند باید برای هر دانلود بیش از یک میلیون، 0.50 یورو به آن پرداخت کنند. اوایل این ماه همچنین اعلام کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا کاربران را به وب‌سایت‌های شخص ثالث ببرند تا پرداخت‌ها را انجام دهند، به‌جای اینکه مستقیماً از طریق اپ استور انجام شود، اما از درآمد حاصل از این درگاهها، 27 درصد کمیسیون دریافت می‌کند.

اگر این وضعیت تغییر نکند، به نظر می‌رسد که حتی اگر Epic بخواهد فورتنایت را از طریق فروشگاه Epic Games خودش بر روی دستگاه‌های iOS منتشر کند، به این معنی است که ممکن است همچنان مجبور باشد میلیون‌ها دلار طبق شرایط جدید به اپل بپردازد.

تیم سوئینی، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Epic Games، امروز در پستی گفت: برنامه اپل برای خنثی کردن قانون جدید بازارهای دیجیتال اروپا، نمونه جدیدی از انطباق مخرب است. آن‌ها توسعه‌دهندگان را مجبور می‌کنند بین انحصار App Store و شرایط فروشگاه یکی را انتخاب کنند، که طبق DMA غیرقانونی خواهد بود. اپل به وضوح قصد ندارد از DMA پیروی کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا