اخبار بازیپلی استیشن 4پلی استیشن 5

پرداخت هزینه اپیک گیمز به سونی بابت کراس پلی بازی Fortnite

اینطور که به‌نظر می‌رسد، قابلیت کراس پلی در بازی Fortnite بر روی کنسول‌های پلی استیشن به‌راحتی اجرا نشده و سونی “در شرایط مشخص” بابت این قابلیت از اپیک گیمز پولی را دریافت کرده است. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی Fortnite

چند سال پیش هنگامی که مایکروسافت و نینتندو قابلیت کراس پلی را در میان کاربران ایکس باکس و سوئیچ فعال کرده بودند، شرکت Sony نسبت به این موضوع مخالفت داشت. کاربران نسخه پلی استیشن 4 فورتنایت در مقطعی امکان تجربه بازی با کاربران سایر کنسول‌ها را نداشتند و همین امر نیز باعث انتقادات تند کاربران شده بود.

در نهایت سونی اجازه داد که قابلیت کراس پلی برای بازی Fortnite فعال شود؛ اما طبق اسنادی که به‌لطف مبارزه حقوقی شرکت Epic Games و اپل به اشتراک گذاشته شده، سونی مقرراتی را برای حق اشتراک کراس پلی در نظر گرفته است. این بدین معناست که ناشر موظف است تا در صورت پایین‌تر بودن مقیاس درآمد بازی بر روی PSN در ماه‌های خاص، هزینه‌ای را برای جبران به سونی پرداخت کند.

تیم سویینی، مدیرعامل Epic Games نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که “در شرایط مشخص، اپیک باید هزینه اضافه‌ای را به سونی بپردازد. اگر شخصی به‌طور عمده بر روی پلی استیشن بازی را انجام می‌داد، اما بر روی آیفون هزینه می‌کرد، این موضوع می‌توانست باعث شود تا غرامتی را پرداخت کنیم.” او همچنین تأیید کرد که سونی تنها صاحب پلتفرمی بوده که چنین غرامتی را برای کراس پلی در نظر گرفته و اپیک برای فعال کردن این قابلیت، باید با پرداخت هزینه موافقت می‌کرده.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا برقرای قابلیت کراس پلی در بازی‌های بزرگ دیگری مانند Call of Duty: Warzone نیز شامل شرایطی که برای Fortnite وجود دارد می‌شود یا خیر. اما در هر صورت، اسناد منتشر شده تغییر یافتن رویکرد سونی در قبال کراس پلی را به‌شکل شفاف‌تری توضیح می‌دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا