اخبار بازی

بازی Tetris Effect در Epic Games Store به Steam VR نیاز دارد

مسلما هنگامی که عرضه بازی Tetris Effect روی PC به صورت انحصاری برای Epic Games Store اعلام شد این مسئله حسرت بسیاری از گیمرهای کامیپوترهای خانگی را به دنبال داشت اما اخبار جدید به نوعی بوده که این قضیه را مضحک جلوه می‌دهد.

از آن جایی که بازی Tetris Effect یک بخش واقعیت مجازی دارد که از Oculus و Vive روی PC پشتیبانی می‌کند در حقیقت این بازی نیازمند استفاده از Steam VR برای تجربه بخش واقعیت مجازی است. بدین ترتیب کمپانی Epic Games بازی انحصاری را درون استور خود قرار داده که برای تجربه بخشی از آن نیازمند نرم‌افزاری متلق به شرکت Valve هستید.

در حالی که اطلاعات رسمی منتشر شده در وبسایت شرکت Epic Games بیان می‌داشت هدست واقعیت مجازی Oculus VR از API استیم پشتیبانی نمی‌کند این شرکت در صحبت با وبسایت Dark Side of Gaming تایید کرد که این موضوع صحیح نبوده است. خود بازی Tetris Effect برای اجرا نیازی به استیم ندارد. اما بخش واقعیت مجازی آن یعنی Tetris Effect VR روی هر دو هدست HTC Vive و Oculus به Steam VR نیازمند است. اگرچه این موضوع تا حدی برای هدست HTC Vive منطقی به نظر می‌رسد زیرا شرکت Valve در ساخت آن همکاری داشته با این حال این موضوع که Epic برای یکی از بازی‌های پلتفرم خود نیازمند نرم‌افزازی است که توسط کمپانی Valve توسعه یافته امری جالب و در عین حال مضحک به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا