اخبار بازی

کمپانی Embracer قصد دارد Saber Interactive را به قیمت 500 میلیون دلار بفروشد

 

طبق گزارش ها، گروه Embracer قرار است استودیو Saber Interactive را در معامله‌ای به ارزش 500 میلیون دلار بفروشد که شامل بازسازی Star Wars: KoTOR نیز میشود. به گزارش بلومبرگ، این استودیو به گروهی از سرمایه گذاران خصوصی فروخته می شود.

این معامله منجر به تبدیل شدن Saber به یک شرکت خصوصی با حدود 3500 کارمند در جهان، از جمله ایالات متحده، روسیه و پرتغال، خواهد شد. همچنین گزارش شده است که Saber پس از این قرارداد به کار بر روی بازسازی Star Wars: Knights of the Old Republic ادامه خواهد داد.

بازسازی KotOR در ابتدا به عنوان همکاری بین استودیوی Saber Aspyr Media و شرکای تولید Lucasfilm Games و Sony Interactive Entertainment معرفی شد. بازسازی KotOR به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول PS5 در رویداد PlayStation Showcase در سپتامبر 2021 معرفی شد. از آن زمان نسخه بازسازی شده با مشکلاتی مواجه بوده است، اما گزارشی در ماه نوامبر نشان داد که هنوز در حال توسعه است.

Embracer در حال انجام یک عملیات صرفه جویی گسترده است و در ژوئن 2023 اعلام کرد که در حال اجرای یک طرح بازسازی است که شامل بسته شدن استودیوها و لغو پروژه‌ها می شود. این تجدید ساختار منجر به کاهش 1387 شغل یا حدود 8 درصد از نیروی کار جهانی آن در طول شش ماه منتهی به دسامبر شد. همچنین Embracer در اوایل این ماه تایید کرد که 29 بازی اعلام نشده را لغو کرده است.

ادعا می شود که قرارداد 500 میلیون دلاری به Saber نیز این امکان را می دهد که تعدادی از شرکت‌های تابعه Embracer را همراهی کند، اما جزئیاتی در مورد اینکه کدام یک از آنها می توانند باشند، ارائه نشده است. در ماه دسامبر گذشته، Saber بازی تک نفره اکشن ماجراجویی Jurassic Park: Survival را معرفی کرد که یک روز پس از وقایع فیلم استیون اسپیلبرگ در سال 1993 اتفاق می‌افتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا