اخبار بازی

شرکت EA بیش از 350 نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند

EA layoffs

بنابر گزارش سایت Kotaku، شرکت EA حداقل 350 نفر از کارمندان خود که در بخش‌های بازاریابی، نشر و تحلیل مشغول به کار بوده‌اند را اخراج کرده است. این رویداد در حالی اتفاق می‌افتد که در اوایل امسال نیز کمپانی ActivisionBlizzard بیش از 800 نفر را از شغل‌هایشان اخراج کرده بود.

در ایمیلی که آقای Andrew Wilson به کارمندان EA ارسال کرده است، دلیل این حرکت، بهینه‌سازی پروسه تصمیم‌گیری در بخش‌های بازاریابی و نشر و همچنین بهتر کردن پشتیبانی مشتری و تغییر در استراتژی‌های بین‌المللی این کمپانی بوده است.

آقای «ویلسون» در این ایمیل بیان کرده است : هدف ما تبدیل شدن به بهترین و بزرگ‌ترین کمپانی بازی‌سازی در دنیا است؛ اما حقیقت این است درحال حاضر هنوز در آن مقطع قرار نداریم و به همین دلیل، باید تلاش بیشتری در بخش‌های بازی‌سازی، ارتباط با بازی‌کنان و تصمیم‌های تجاری داشته باشیم. برای رسیدن به اهداف مذکور، در حال حاضر تیم‌های فنی ما سخت مشغول توسعه بازی‌ها و سرویس‌های بهتری هستند و در همین حال نیز به دنبال پشتیبانی از پلتفرم‌های بیشتر در محتوا و سرویس‌های اشتراکی خود هستیم. بهینه‌سازی ابزار «فراست‌بایت» و تمرکز بر روی Cloud Gaming و شبکه‌های مبتنی بر آن نیز در الویت‌های شرکت قرار دارند.

یکی از نماینده‌های EA در مورد اخراج کارمندان گفته است که این کمپانی در حال مذاکره با این افراد برای پرداخت مزایای پایان خدمت به آن‌ها بوده و همچنین سعی دارد که در دیگر بخش‌های شرکت برای آن‌ها شغلی جدید پیدا کند. این شخص از دادن جزئیات بیشتر خودداری کرد اما این اطمینان را داد که EA تا بیشترین حد ممکن از کارمندان اخراجی خود حمایت خواهد کرد.

یکی از افراد اخراج شده در گفتگوی خود با Kotaku این عمل شرکت را قابل پیش‌بینی خواند و بیان کرد که از اکتبر سال گذشته مدیران آن پروسه جذب نیروی جدید و همچنین سفر‌های کاری را تعلیق کرده بودند. تنها مورد مثبت این اتفاق تلخ آن بوده است که بسیاری از افراد از برزخ فکری ناشی از امکان اخراج رهایی یافته‌اند.

پس از بیکار شدن کارمندان شرکت‌های Activision و Arenanet، این سومین باری است که در سال 2019 یک کمپانی بزرگ به اخراج گسترده کارکنان خود دست می‌زند و به همین دلیل امسال را می‌توان یکی از دوران‌های سخت برای بازی‌سازان نامید.

منبع : Kotaku

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا