اخبار بازی

شایعه: نام سری بازی FIFA به EA Sports FC تغییر خواهد یافت

الکترونیک آرتز طی ماه‌های اخیر به‌طور واضحی اعلام کرده بود که تغییر دادن نام بازی‌های FIFA و توافقات خود بر سر استفاده از آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. اکنون به‌نظر می‌رسد که این اتفاق، در آستانه رخ دادن است. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

فیفا 2022

با گذر زمان و پخش شدن گزارشات و شایعات مختلف، به‌پایان رسیدن توافقات مربوط به مجوز استفاده از نام FIFA توسط شرکت EA، امری غیر قابل اجتناب به‌نظر می‌رسید. این همکاری تجاری با سازمان فیفا به مدت حدود سه دهه پابرجا بوده، اما به گفته جف گراب، اینسایدر شناخته شده صنعت، EA قصد دارد تا خیلی زود به آن پایان دهد. به گفته او الکترونیک آرتز قصد دارد تا بجای تمدید قرارداد خود با فیفا، از حالا به بعد از اسم EA Sports FC استفاده کند.

بر اساس گزارشی که سال گذشته توسط نیویورک تایمز منتشر شد، سازمان فیفا بابت تمدید قرارداد خود با EA، مبلغ 2.5 میلیارد دلار برای چهار سال را درخواست کرده بود. این سازمان همچنین به‌دنبال ایجاد محدودیت‌هایی در سیستم‌های درآمدزایی درون بازی‌های FIFA بوده و از طرف دیگر، مدیرعامل EA نیز اخیرا به کارمندان خود اعلام کرده که: «لایسنس نام FIFA در حقیقت برای‌مان موانعی را به وجود آورده‌اند.»

به‌طور کلی، EA با تمدید نکردن قرارداد خود با سازمان فیفا، تنها لایسنس مربوط به استفاده از مسابقات جام جهانی و همچنین نام FIFA را از دست خواهد داد. بدین ترتیب، لایسنس سایر تیم‌های ملی، باشگاهی، بازیکنان و استادیوم‌هایی که از قبل در بازی‌های FIFA حضور داشتند، عمدتا دست‌نخورده باقی می‌مانند.

قرارداد ده‌ساله فعلی فیفا با EA پس از برگزاری جام جهانی قطر به‌پایان می‌رسد. طبق گزارشات، فیفا در نظر دارد تا در سال 2022 برای آخرین بار از نام FIFA استفاده کند و همچنین برای اولین بار، دو تورنومنت جام جهانی برای مردان و زنان را در بازی قرار دهد. در پایان، طبق گفته‌های جف گراب نسخه بعدی بازی در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا