اخبار بازی

EA، بازگرداندن کلاسیک‌ها، در نقاب امروزی‌ها

حتماً کسانی که عمر بازی کردنشان به زمان‌های نزدیک (که حالا بنظر بسیار دور می‌رسند) قد می‌دهد بازی‌های خاطر انگیزه کهنه و نخ‌نما را بخاطر می‌آورند؛ عناوینی که زمانی در عرصه‌ی تکنولوژی سروری و پادشاهی می‌کردند و در حال حاضر تنها به خاطراتی در  گوشه‌ کنار ذهن گیمر‌های قدیمی مبدّل شده‌اند. با این اوصاف قطعاً تجربه‌ی آثار فراموش ناشدنی گذشته در چهره‌ی امروزی‌تر و با اعمال اقتضای زمان هیجان انگیز خواهد بود.

از آن دست شرکت‌هایی که نوستالژیک‌ترین بازی‌های تاریخ را نگاره زده بدون شک می‌توان به شرکت عظیم‌الجثّه‌ی EA اشاره کرد.
این شرکت اخیراً به فکر تجدید خاطرات افتاده و سر نخ‌هایی از بازنمایی محصولات قدیمی خود می‌دهد. فرنک گیبیو (Frank Gibeau)، رئیس تازه ترفیع یافته‌ی EA در نمایشگاه گیمزکام جاری، خبر برگرداندن غول‌های قدیمی را ایجاد کرد.
رئیس کلّ سابق EA Games، طی مصاحبه‌ای با سرویس خبری CVG خاطر نشان کرد که بازگردانی عناوین کلاسیک علاوه بر تکنولوژی و ابزار پیشرفته -که Battlefield 3 و Mass Effect 3 و دیگر بازی‌های بزرگ این کمپانی با آن شگفتی ساز شده‌اند- به عناصر و دلایل محکم‌تری نیاز دارند تا دوباره وارد بازار شوند.

او گفت: "قطعاً ما در حال حاضر چند عنوان قدیمی در نظر داریم … که قصد بازگرداندنشان را داریم.
ما سابقه‌ی 25 سال IPهای خوب و قابل قبول در کارنامه داریم و من به شخصه در بعضی از آنها، از جمله Road Rash و سری Strike همکاری کرده‌ام و وابستگی بسیاری به کارهای گذشته‌ی خود دارم.
ما چیزی مانند قانون داریم که باید برای بازگرداندن محصولی دلیل محکم و کافی داشته باشی؛ یعنی می‌توانی با آن چکار کنی که بازهم تازه و سنگین و رنگین بنظر برسد؟"

وی در این باره افزود: "مانند کاری که با Medal of Honor کردیم وقتی آنرا به عرصه‌ی امروزی آوردیم؛ ما به دنبال فضاهای ناب و تازه‌تری بودیم… جنگی که حالا در حال رخ دادن است در مقابله و مقایسه با جنگی که به تاریخ پیوسته است.
این علّتی بود که Medal of Honor را بازگرداندیم.

امّا وقتی ما به Road Rash یا سری Strike یا امثالشان نگاه می‌کنیم واقعاً خودمان را به چالش می کشیم. خب حقیقتاً نمی‌توانیم همان گیم‌پلی را از ده سال قبل برداریم و تنها با تکنولوژی جدید ارائه کنیم، باید عنصری تر و تازه داشته باشیم. این از دغدغه‌های معمول ماست."

این درحالیست که بر Electronic Arts، شدیداً شایعه‌ی ساخت یک بازسازی (Remake) از Bullfrog RTS Syndicate وارد می‌باشد و چند سالی پیش خبر احیای Road Rash نیز به گوش می‌رسید.
بی‌شک کسی بدش نمی‌آید که آلبوم خاطراتش را ورقی بزند و حماسه‌ای بیافریند!

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا