اخبار بازی

شرکت Denuvo فناوری جدیدی را برای ردیابی افشا کنندگان معرفی کرد

شرکت نرم‌افزار امنیتی Denuvo فناوری جدیدی را برای شناسایی افشاگران معرفی کرده است. فناوری TraceMark for Gaming به‌عنوان یک راه‌حل پیش‌رفته توصیف می‌شود که از فن‌آوری مورد اعتماد استودیوهای هالیوود، لیگ‌های ورزشی و اپراتورهای تلویزیونی استفاده می‌کند.

فناوری TraceMark for Gaming، اولین محصول واترمارک است که به‌طور خاص در صنعت بازی‌ استفاده خواهد شد. می‌تواند در جریان کار عادی توسعه‌دهندگان ادغام شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد در طول توسعه، واترمارک‌ها را روی یک بازی اعمال کنند. این فناوری می‌تواند هم واترمارک‌های قابل مشاهده و هم نامرئی اضافه کند و هر کپی از بازی دارای یک علامت منحصر به فرد باشد. هدف این است که با دادن ابزارهایی به توسعه‌دهندگان کمک کند تا بتوانند کدهای اولیه یا فیلم‌های افشا شده از بازی‌ها را ردیابی کنند و بفهمند که چه کسی و از کجا این اطلاعات را لو داده است. Denuvo ادعا می کند که این فناوری ردیابی دقیق منبع محتوای لو رفته را امکان پذیر می‌کند. همچنین این قابلیت باعث می‌شود افشاگران دو بار فکر کنند و بدانند که هرگونه توزیع غیرمجاز می‌تواند مستقیماً هویت آنها را افشا کند.

به نظر می‌رسد که این فناوری متوجه کاربران، مطبوعات و سازندگان محتوا است که به نسخه بتای بازیها دسترسی دارند است. به عبارت دیگر، افرادی که مجاز به دسترسی زودهنگام به بازی توسط توسعه‌دهنده هستند. وظیفه‌ی TraceMark این است که  از افشای محتوا یا افشای نسخه‌های پشتیبان، برای اهداف دزدی، جلوگیری کند، زیرا می‌توان آن‌ها را ردیابی کرد.

Denuvo می‌گوید: با علامت‌گذاری بازیها با استفاده از واترمارک‌های قابل مشاهده یا نامرئی، توسعه‌دهندگان بازی می‌توانند یک لایه امنیتی اضافه کنند. این تضمین می‌کند که اگر محتوایی قبل از زمان رسمی به بیرون درز کند، می‌توان آن را با دقت ردیابی کرد و در نتیجه یکپارچگی انتشار رسمی بازی را حفظ کرد.

در آگوست 2023، Denuvo اولین شریک امنیتی شد که به پورتال توسعه دهندگان نینتندو اضافه شد، استودیوها می توانند از آن برای دسترسی به ابزارها و اسناد در حین توسعه بازی های سوییچ استفاده کنند. اولین ابزاری که به توسعه دهندگان سوییچ ارائه کرد، Nintendo Switch Emulator Protection بود. برای محافظت از بازی‌های عرضه شده روی کنسول Nintendo Switch در برابر دزدی‌های دیجیتالی، این یک فناوری انقلابی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا