اخبار بازی

صحیح بودن یا نبودن وصل کردن در بازی Death Stranding به مخاطب بستگی دارد

بازی Death Stranding

اتصال و متصل کردن بخش عمده و مهم‌ترین مفهوم در بازی Death Stranding به شمار می‌رود و تبلیغات و بازاریابی بازی هم تاکنون این مسئله را به طور واضح مشخص ساخته است. با این حال کارگردان بازی مایل نیست تا به ما بگوید ماموریت متصل کردن دنیای بازی به همدیگر، ماموریت درستی است یا خیر.

هیدئو کوجیما در گفتگو اخیر خود با گیم‌اینفورمر در خصوص فرضیه اصلی داستانی بازی و جوانب آن صحبت کرد و اظهار کرد بسیاری از مواردی که در بازی به تصویر کشیده می‌‍شوند استعاره از مسائلی است که در دنیای واقعی وجود دارند. رئیس استودیو Kojima Productions اظهار کرد ماموریت شخصیت اصلی بازی یعنی سم که متصل کردن بخش‌های آمریکا به یکدیگر است، یک ماموریت آسان نخواهد بود. زیرا بسیاری از شهرها وجود دارند که به دلایل مختلف نمی‌خواهند ارتباط خود را مجددا برقرار کنند. ایشان به‌علاوه در مورد طراحی نقشه آن نیز توضیحاتی ارائه کرد.

بازی در مورد آمریکاست. اما نقشه را عمدا طوری طراحی کردم که دقیقا به مانند آمریکا نباشد. شاید از زاویه‌ای شبیه به ژاپن باشد. می‌خواستم افراد لزوما به آمریکا فکر نکنند بلکه به این موضوع بیندیشند که در کجا قرار دارند. زیرا این موضوع بستگی به هر شخص و دیدش دارد. و البته بازی در آینده روایت می‌شود. و در حالی که همه اشخاص با اینترنت با یکدیگر متصل هستند اما هر کس از دیگری جدا شده است. در این موضوع استعاره‌ای وجود دارد.

شما در حال متصل کردن از شرق به غرب هستید و آن‌ها از شما می‌خواهند که به UCA یا United Cities of America (شهرهای متحد شده آمریکا) محلق شوید. وقتی شما متصل می‌شوید می‌توانید از سرویس‌های UCA استفاده کنید. اما در عین حال آن‌ها به صورت 24 ساعته در حال گرفتن و بازیابی اطلاعات شما هستند. این موضوع به مانند کتاب 1984 (نوشته جرج اورول) است. برخی از افراد شاید از چنین چیزی استقبال نکرده و بگویند که من به UCA متصل نمی‌شوم. زیرا ما در حال تکرار همان کاری هستیم که پیش از این انجام دادیم. مسائلی هم‌چون دونالد ترامپ(رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا)، اتحادیه اروپا و یا مواردی از این دست و همان‌طور که گفتم استعاره‌ای در بازی وجود دارد.

کوجیما در ادامه گفت که از عمد نمی‌گوید ماموریت سم در بازی Death Stranding به منظور متصل کردن آمریکا به یکدیگر صحیح است یا نادرست. و این چیزی است که کوجیما می‌خواهد پلیرها خودشان در رابطه با آن تصمیم بگیرند.

در بازی، ماموریت این است تا دوباره بخش‌های مختلف آمریکا را به یکدیگر وصل کنید. اما من نگفتم که این کار درست است یا اشتباه.

هنگامی که شما بازی را تجربه کرده و اقدام وصل کردن می‌کنید متوجه می‌شوید درام، آمادگی برای زنده ماندن و خطوط داستانی در آن وجود دارد. بدین ترتیب احساس می‌کنید متصل کردن حس خوبی به شما منتقل می‌کند. اما من نمی‌گویم این کار مثبت یا منفی است. این موضوع تنها به پلیرها و برداشت آن‌ها بستگی دارد که در هنگام تجربه بازی چه احساسی به آن‌ها القا می‌شود.

این بازی مورد انتظار در تاریخ 8 نوامبر 2019 برابر 17 آبان 98 توسط شرکت سونی برای کنسول PlayStation 4 عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا