اخبار بازیکامپیوتر

سرورهای Dark Souls تا زمان عرضه بازی Elden Ring آفلاین خواهند ماند

فرام سافتور و باندای نامکو اعلام کرده‌اند که سرورهای عناوین Dark Souls تا قبل از عرضه الدن رینگ به حالت عادی باز نخواهد گشت. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی Dark Souls 3

مدتی پیش بازیکنان از یافت شدن نوعی حفره امنیتی خطرناک در حالت آنلاین هر سه بازی Dark Souls خبر دادند. این حفره امنیتی به هکرها اجازه وارد کردن کد به‌صورت ریموت، دسترسی به دیتاها و موارد این‌چنینی را به آن‌ها می‌داد. از این‌رو، سازندگان برای بررسی مشکل، موقتا سرورهای عناوین سه‌گانه Dark Souls را بر روی رایانه‌های شخصی از دسترس خارج کردند.

این موضوع نگرانی‌هایی را برای طرفداران Elden Ring و تأثیرات احتمالی آن بر روی ساخته جدید استودیوی From Software نیز به‌وجود آورد. حال پس از گذشت چند هفته، توئیتر رسمی Dark Souls با انتشار پیامی اعلام کرده که مشکل پیش آمده همچنان در حال بررسی است و آفلاین ماندن سرورها تا زمان عرضه بازی Elden Ring ادامه دارد.

«از تمام جامعه کاربری Dark Souls و تمام بازیکنانی که به‌طور مستقیم با ما ارتباط برقرار کردند و نگرانی‌ها و راه‌ حل‌های خود را با ما به اشتراک گذاشتند، متشکریم. به‌لطف شما، ما علت بروز این مشکل را شناسایی کرده‌ایم و در حال حل کردن آن هستیم. علاوه بر آن، ما بررسی‌های را به Elden Ring که قرار است در تاریخ 25 فوریه عرضه شود نیز تعمیم داده‌ایم. ما اطمینان حاصل کرده‌ایم که اقدامات امنیتی لازم برای این عنوان بر روی همه پلتفرم‌ها انجام شده باشد.»

اما به‌نظر می‌رسد که استودیوی فرام سافتور و شرکت Bandai Namco عرضه بدون اشکال Elden Ring را در اولویت قرار داده‌اند. در ادامه بیانیه گفته شده: «به‌علت مدت زمانی که جهت راه‌اندازی فضای مناسب تست کردن نیاز داریم، سرویس‌های آنلاین مجموعه Dark Souls بر روی PC تا بعد از عرضه Elden Ring شروع به کار نخواهند کرد.»

با اینکه خیال طرفداران Elden Ring از بابت این مشکل راحت شده، اما از طرف دیگر، این خبر برای بسیاری از بازیکنان سری سولز ناامیدکننده است؛ چرا که آن‌ها باید برای بازگشت به بخش آنلاین عناوین محبوب خود چند هفته بیشتر منتظر بمانند. بازی Elden Ring در تاریخ 25 فوریه سال 2022 (6 اسفند 1400) برای PC، کنسول‌های پلی استیشن و کنسول‌های ایکس باکس منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا