اخبار بازیایکس باکس سری ایکسپلی استیشن 5

بازی Crusader Kings III در ماه مارس برای کنسول‌های نسل نهمی عرضه می‌شود

شرکت Paradox Interactive اعلام کرده است که بازی Crusader Kings III در تاریخ 29 مارس 2022 برای کنسول‌های نسل نهمی یعنی PlayStation 5 و Xbox Series X|S عرضه خواهد شد. این بازی قرار است از قابلیت‌‌های کنسول‌های نسل جدید استفاده کند، برای مثال از ویژگی adaptive trigger feedback در دسته‌ی Dual Sense کنسول پلی استیشن 5 و قابلیت Quick Resume در کنسول‌های ایکس باکس بهره برده و دارای یک رابط کاربری کاملا جدید و سازگار با این کنسول‌ها مخصوصا برای نمایشگر‌های بزرگتر و دسته‌ی بازی کنسول خواهد بود (رابط کاربری بازی اصلی روی PC برای موس و کیبورد طراحی شده است).

طبق گفته‌ی Paradox Interactive، طراحی ویژه‌ی بازی برای سازگاری با دسته‌ی کنسول این امکان را به بازیکنان می‌دهد تا با سرعت و به راحتی هرچه تمام تر با استفاده از آنالوگ و دکمه‌های R و L عقب دسته(R1،L2 یا RB و LT) بین منوهای بازی حرکت کنند. روی کنسول PS5 یک ویژگی به خصوص برای سیستم استرس در بازی وجود دارد، به این طریق که هرچه قدر استرس کاراکتر شما در بازی بیشتر باشد، ویژگی adaptive triggers در دسته‌ی Dual Sense عملکرد متفاوتی از خود به جا می‌گذارد و تجربه‌ی جالبی به بازیکن می‌دهد.

طرح کلی کنترل دسته‌ی PS5 به شکل زیر است:

Crusader Kings III PS5 DualSense controller map

و طرح کلی کنترل دسته‌ی Xbox نیز به شکل زیر است:

Crusader Kings III Xbox Wireless controller map

اگر در سال 2020 زمانی که این بازی برای اولین بار عرضه شد آن را تجربه نکرده‌اید، Crusader Kings III یک بازی استراتژی و مبتنی بر گیم پلی است که شما کاراکتری از بین خاندان‌های سلطنتی مختلف در طول قرون وسطی انتخاب کرده و به حکومت می‌پردازید. چه به عنوان یک شاه فروتن بازی کنید و چه یک شاه ظالم که بر امپراطوری وسیع خودش نظارت می‌کند، این تماما به شما بستگی دارد که با چه کسانی متحد شوید و چه تصمیم‌هایی بگیرید که در نهایت سلطنت شما را حفظ کند و یا برعکس، باعث شود یک نجیب‌زاده‌ی فرصت طلب خنجری از پشت در کمرتان فرو کند.

فراموش نکنید که Crusader Kings III یک موفقیت بزرگ برای Paradox Interactive به حساب می‌آید و به این ناشر کمک کرد تا در سال 2020 رکوردهای زیادی را جا به جا کند. بنابراین خود را برای یکی از بهترین تجربه‌های استراتژی روی کنسولتان آماده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا