اخبار بازی

Counter-Strike می‌تواند در تورنومنت‌های eSports حضور داشته باشد

در آگوست2011، استودیو Valve و عنوان فوق‌العاده محبوبش، Dota2، زمینه‌ساز شکل‌گیری یکی از مهم‌ترین تورنومنت‌های electronic Sports) eSports) شدند. این تورنومنت‌‌ که «International» نام دارد،( اختصاص یافته به بازی Dota) به صورت سالیانه در حال برگزاری است و از نظر‌های گوناگون، به راحتی یکی از شاخص‌ترین و حرفه‌ای ترین تورنومنت‌های eSports است.

طی مصاحبه‌ای که اخیرا استودیو Valve و یکی از اعضای آن -Erik Johnson – با Prodota.ru انجام داده‌ است، گفته شده که امکان دارد آن‌ها، فضایی مشابه با تورنومنت International را برای Counter- Strike ایجاد کنند.

E.Johnson اشاره داشته است:
"نمی‌دانم که این موضوع می‌تواند International نامیده شود یا خیر، اما بچه‌ها در حال کردن روی برنامه‌های بسیاری در ارتباط با C-S هستند که بتوانند به واسطه آن‌ها، از جامعه حرفه‌ای شکل گرفته شده در سراسر بازی، حمایت کنند. همه ما در یک شرکت کار می‌کنیم و ایده‎‌های بسیاری را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم و این امکان به ما داده شده که نتیجه بگیریم این تورنومنت تا چه اندازه به موفقیت تبدیل شده است. من هیچ دلیلی را نمی‌بینم، که چرا چیزهایی مشابه با این موضوع، نتوانستند برای C-S به کار گرفته شوند."

E. Johnson در ادامه گفته است که در حال حاضر Valve چیزی را برای نمایش دادن در اختیار ندارد اما بازخورد‌های خوب از سوی بازیکن‌ها و جامعه  نسبت به International، سبب شده است که «این تورنومنت چیزی باشد که نادید گرفته شدن و صرف نظر کردن از آن، برای هر تیمی سخت باشد.»

 

در ماه گذشته، مجموع کاربران و بازیکن‌های شبکه استیم، به هشت میلیون نفر رسیدند که از این بین، Dota2 به عنوان پرطرفدارترین بازی این شبکه در جایگاه اول قرار گرفته است و بعد از آن عناوین C-S: Global Offensive و Team Fortress 2 قرار دارند. E. Johnson در این مورد اشاره کرده است که: «او 14 سال بر روی سری C-S کار کرده است و در حال حاضر این عنوان نسبت به همیشه، بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.»

اگرچه چنین تورنومنت‌هایی با این سطح از کیفیت، دور از دسترس ما قرار گرفته‌اند و به این زودی‌ها شاید نتوانیم به آن‌ها، به شکل جدی و هدف‌دار، نزدیک شویم ولی با این وجود می‌توانیم در مورد آن‌ها به بحث بنشینیم و یا عناوین که می‌توانند در این تورنومنت‌ها حضور داشته باشند را بیان کنیم.
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا