اخبار بازی

بازیکنان در سال 2023 بیشتر بازی‌های قدیمی را انجام می‌دادند

روز سه‌شنبه، Newzoo دومین گزارش سالانه صنعت بازی‌های خود را منتشر کرد که شامل داده‌هایی در مورد عادات بازیکنان، مانند مقدار هزینه و مدت زمان بازی، در طول سال 2023 است. این گزارش بر این نکته تاکید می‌کند که در حالی که توسعه‌دهندگان هنوز هم می‌توانند موفق باشند، بازیکنان زمان بیشتری را در فرنچایزهای قدیمی و بازی‌های لایو سرویس صرف می‌کنند، که از نظر تئوری یافتن مخاطب را برای بازی‌های جدید سخت‌تر می‌کند. به گفته Newzoo، در حالی که صنعت بازی در سال 2023 رشد کرد و به 93.5 میلیارد دلار درآمد رسید، تعداد کمی از ناشران و توسعه دهندگان بخش قابل توجهی از این رشد را به خود اختصاص دادند.

بر اساس داده‌ها، تنها 66 عنوان 80 درصد از کل زمان بازی در سال 2023 را به خود اختصاص داده‌اند و 60 درصد آن صرف بازی‌هایی با قدمت شش سال یا بیشتر بوده است.

طبق گفته Newzoo، پنج بازی قدیمی‌ Fortnite، GTA V، League of Legends، Minecraft و Roblox تقریبا 27٪ از کل زمان پازی در سال را به خود اختصاص دادند. همچنین 23 درصد از بازی‌های جدید شامل عناوینی مانند FIFA یا Madden میشوند که سالانه منتشر میشوند. طبق داده‌ها، فقط 8 درصد از زمان بازی صرف بازی‌های جدید و غیرسالانه مانند Diablo IV یا Baldur’s Gate III شده است.

در ده بازی برتر رده بندی شده توسط کاربران فعال ماهانه، بازی Fornite در هر پلتفرم، از جمله سوییچ و رایانه شخصی، رتبه اول را به خود اختصاص داد. بقیه موارد شامل بازی‌های آشنا مانند GTA، Counter-Strike و Apex Legends هستند، در حالی که تنها یک بازی اختصاصی تک نفره، بازی Starfield، در لیست Xbox و PlayStation قرار گرفت.

Newzoo در این گزارش می گوید: در چشم انداز فعلی ما، با وجود عناوینی که در حال رشد هستند و محتوای زیادی برای بازیکنان خود تولید میکنند و به نوعی در صنعت سلطنت می‌کنند، به طور فزاینده ای چالش برانگیز خواهد بود که یک بازی بتواند تعداد بازیکنان خود را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا