اخبار بازی

تغییر موضع سازمان تنظیم بازار و رقابت بریتانیا در مورد خرید Activision Blizzard

سازمان تنظیم بازار و رقابت بریتانیا (CMA) اعلام کرده که بر اساس شواهد و مدارک جدید، انتظار نمی‌رود که خرید شرکت Activision Blizzard توسط مایکروسافت باعث کاهش قابل توجه رقابت در بازار کنسول‌های خانگی شود. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

لوگوی Activision Blizzard

این سازمان به‌تازگی یافته‌های موقت خود در خصوص ارزیابی خرید اکتیویژن بلیزارد را بروزرسانی کرده و این‌طور که به‌نظر می‌رسد، CMA در موضع‌گیری خود تجدید نظر کرده است. CMA در بیانیه‌ای که تازه آن را منتشر کرده گفته:

«CMA میزان قابل توجی از مدارک جدید را در پاسخ به یافته‌های موقت پیشین خود دریافت کرده است. گروه تحقیقاتی CMA پس از در نظر گرفتن مدارک جدید با دقت فراوان، با یکدیگر و با کمک طیف گسترده‌ای از اطلاعات که پیش از صادر شدن یافته‌های موقت قبلی به دست آمده‌اند، یافته‌های موقت خود را بروزرسانی کرده است. CMA به این نتیجه‌گیری موقت رسیده که به‌طور کلی، انجام این خرید باعث کاهش اساسی رقابت در بازار کنسول در بریتانیا نخواهد شد.»

البته این نهاد نظارتی در ادامه اشاره کرده که همچنان نگرانی‌‌هایی در خصوص بازار کلاود گیمینگ دارد و  نتایج پایانی تحقیقات خود را تا پایان ماه آپریل منتشر می‌کند. باید دید که با این تغییر موضع، آیا قرارداد 10 ساله قرار گرفتن بازی‌های Call of Duty بر روی پلی استیشن امضا خواهد شد یا خیر.

مدت کمی پس از انتشار بیانیه CMA، اکتیویژن بلیزارد نیز در واکنش بیانیه‌ای را از طریق رسانه یورو گیمر منتشر کرد و در آن گفت:

«یافته‌های بروزرسانی شده CMA یک درک بهتر از بازار کنسولی را نشان می‌دهد و همچنین بیان‌گر تعهد برای حمایت از بازیکان و رقابت است. تلاش سونی جهت حفاظت از سلطه خود و مسدود کردن خرید ما، نمی‌تواند بر حقایق چیره شود. مایکروسافت پیش از این نیز راه‌کارهای موثر و قابل اجرایی را برای تمامی نگرانی‌های باقی مانده CMA ارائه داده است. ما می‌دانیم که این خرید برای رقابت، نوآوری، و مصرف‌کنندگان بریتانیا سودمند خواهد بود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا