اخبار بازی

شایعه: کپ‌کام در حال کار بر روی بازسازی Resident Evil 4 است

طبق گزارش VGC، کپ‌کام دستور ساخت بازسازی Resident Evil 4 را برای عرضه در سال 2022 داده است.

Resident evil 4

این بازی توسط استودیو M-Two ساخته میشود و از سال 2018 آماده توسعه این بازسازی شده‌اند. استودیو M-Two توسط اعضای سابق Platinum Games تاسیس شده است. همچنین همانند روند توسعه Resident Evil 3 Remake، استودیوهای زیر نظر کپ‌کام به M-Two کمک خواهند کرد. شینجی میکامی کارگردان نسخه‌ی اصلی بازی نیز از ساخت این بازسازی حمایت کرده ولی درخواست رهبری پروژه را رد کرده است و فقط در طول مدت ساخت مشاوره خواهد داد. M-Two به تازگی در ساخت Resident Evil 3 Remake نقش داشته است ولی تمرکز اصلی خود را برروی بازسازی قسمت چهارم قرار داده‌اند.

بازی Resident Evil 4 سال 2005 برای PlayStation 2 و GameCube عرضه شد، مدتی بعد نیز برای PC و نسل هفتم و هشتم کنسول‌های Xbox و PlayStation نیز به بازار آمد. در سال 2007 نیز این بازی برای دارندگان Wii در دسترس قرار گرفت. این بازی تا به امروز بیش از هفت و نیم میلیون نسخه فروش داشته است و توسط بسیاری به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ به شمار می‌آید.

در کنار Resident Evil 4 Remake، کپ‌کام به دنبال تولید Resident Evil 8 میباشد که همانند قسمت هفتم اول شخص خواهد بود و دوباره در نقش Ethan بازی خواهیم کرد.

مطالب پیشنهادی:

برچسب ها

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. خود همین RE7 هم چند سالی هست اومده. اینم میتونن ریمیک کنن دوربین رو ببرن رو شونه. اما RE4 خودش دوربین رو شونه هست پس باید اول شخصش کنن.=)):D

    امثال کمپانی هایی مثل کپکام و کونامی و اسکوئر و غیره که کفگیر ایده هاشون به ته دیگ خورده و فقط دارن از صدقه سر گذشته هاشون امورات میگذرونن کرکره رو بکشن پائین برن تعطیلات بهتره. یه تلخ پایان دار بهتر از یه بی پایان تلخه.=)):D کلا دقت کرده باشید این جریان ریمستر و ریمیک و غیره رو ژاپنی ها و در راسشون سونی راه انداختن. غربیا به خوابشونم همچین چیزایی نمیرسید. الانم فقط برای سود دارن ریمستر میدن اما ریمیک کلا تو فازشون نیست چون معنی نمیده واقعا.

  2. زیاد نگران نباشید گفتن کپکام حداقل تا ۲.۵ سال آینده از این پروژه رونمایی نمیکنه الان مثل اینکه تمرکز روی RE8 هست تیم این پروژه هم خیلی انگار بزرگه و خود می‌مانی هم یکسری نظارت ها داره پس نباید نگران بود اگه تا ۳-۴ سال دیگه بدن مشکلی نیست برای نسل بعد
  3. نمیشه که دستش بگیره بیاره پشتش که! شما هم نمیتونی بگی همینجوری که من میگم باید بازی کنه و الا نوب طرف. اگرم برفرض اشتباه گیمر باشه که اشلی که هوش مصنوعی! اونجا قرار گرفته بازم نجات دادنش نباید اینقدر دنگ و فنگ داشته باشه. تعداد دشمن ها که بالا میره باید جابه جا بشه ولی اشلی واسه خودش میگرده تو محیط. حالا مراحلی که باید ازت جدا شه یه حرکتی کنه که دیگه فاجعست. تو همین ویدیو مشخص طرف 4 5 بار تو یک دقیقه نجات میده! این مشکل از لحاظ گیم پلی تو همه استاندارد ها. نجات داده بعد داره میشینه. فقط یه مانع سر راه هیچ کمکی نمیکنه.

    مبحثی که خیلی تو گیم دیزاینیگ مدرن اهمیت میدن بهش unscripted gameplay هست یعنی مثلا call of duty ها تو این زمینه فاجعن برا خودشون. عملا شما توهم بازی داری در حالی که این قضیه آزادی عمل رو از گیم پلی میگیره و شما رو مثلا بین دو تا آپشن حرکت کردن یا نکردن یا مثلا تو re4 زدن دکمه و نزدن محدود میکنه که این یه مشکل اساسی تو طراحی.

    ۱. خوب ببین آره تو زمان خودش این یه چیز جدید بود و اون جا جواب میداد اما باز مدرن تر بخوای به قضیه نگاه کنی این حرکت نکردن شخصیت تو بازی مدرن یه مشکل جدی داره. یکی از مشکلاتش همون aiming که تو بازی های مدرن مثلا fortnite شما با حرکت دادن دوتا استیک aim میگیری یعنی با آنالوگ راست حدود aim و چپ به صورت دقیق رو تارگت میاری. این المنت برای گیم پلی بازی های جدید خیلی ضروری حالا درست گیم پلی بر پایه همین و اگه این اتفاق بیفته خیلی آسون تر میشه بازی ولی باید خود کور گیم پلیم تغییر بدن و مثلا سخت ترش کنن یه جوری

    ۲. نگفتم تعدادش معقول نیست گفتم باید کلا حذفش کنن علتش بالا گفتم.

    ۳. اون قسمت هایی که با لیان میرفتی منظورم یادم نمیاد میتونستی پنهانش کنی🤔 دلیلشم هوش مصنوعی افتضاح اشلی بود. گیمر باید احساس کنه بازی دست خودش نه یه ai که کاملا غیر پیشبینی عمل میکنه. و از طرفی اصلا بالانس بین مراقبت همزمان از خودت و اشلی وجود نداشت که واقعا به تجربه ضربه میزد.

    ببینید من راجب کالاف کاملا قبول دارم، بیشتر گیم‌پلی بازی کمپین اینه که می‌کشید میرید جلو و بعد یک ست‌پیس هیجانی می‌بینید و دوباره از اول(حالا یا کارکتر از جایی پرت میشه یا هلی‌کوپتری سقوط میکنه) و این حرف شما اونجا صادقه ولی یک بازی مثل RE4 که حتی مدیریت کیفتون هم به عهده شماست خیلی مسئله فرق می‌کنه. بی‌نهایت المان عجیب و غریب داخل گیم‌پلی هست که به نظرم، بازی از این ریمیک نسخه دوم پیچیده‌تره واقعا. سیستم ترکیب جواهرات، خرید و فروش، آپگرید اسلحه و مدیریت کیف و و و و که تو نسخه‌های الان نیستند. اینجا پس به نظرم زیاد حرف شما صدق نمیکنه

  4. ایول 4 توسط استودیوی سازنده ایول 2 ساخته نمی شه و استودیوی خارجی کپکام محسوب می شه، ایول 3 رو همین استودیویی که روی 4 کار می کنه ساخته.

    میدونم ولی این استدیوی خارجی هم استدیوی با استعدادی هست و سره اویل ۳ نمیدونم چرا کم کاری کردن و اگر بیشتر وقت میذاشتن اونم راحت امتیازاتش میومد بالای نود
    برای اویل ۴ هم اگر عجله نکنند و یه بازی کامل بسازن بدون حذفیات میتونه تبدیل به شاهکار بشه

    این اطلاعاتی که میگم همش شایعست، ولی من میگم گوشه ذهمون در بگیریم تا یه طرفه پیش قاضی نریم.

    کلا این استودیو M-two همون اول با هدف ریمیک کردن نسخه 4 ساخته شده. ساخت این بازیم با اینکه از 2018 شروع شده ولی خیلی قبل ترش راجبش صحبت میکردن و در نظر گرفته بودنش. این تیم با اینکه تو ساخت R3make نقش داشته ولی لید نبوده، بیشتر میخواسته تجربه کسب کنه و براشون یه جور تمرین بوده به عنوان اولین پروژه، پس در نتیجه الان قطعا دارن فیدبک ها و چیزایی که برای نسخه سوم دردسر شده رو با دقت رصد میکنن. ریمیک 4 اما تیم توسعه بزرگتری نسبت به 2 و 3 داره. بعضی از اعضایی که روی ریمیک 2 و DMC 5 کار کردن هم اینجا دخیل هستن. اون طرف قضیه، میکامی بزرگوار با اینکه به شکل رسمی و قانونی نمیتونه بیاد روی این نسخه کار کنه ولی نقش مهمی تو جلو بردن پروژه داشته و کلا یکی از دلایلی که این ریمیک داره ساخته میشه خود شینجی میکامیه.

    اگه بخوام نظر شخصی خودم رو بگم، بنظرم حداقل باید صبر کرد دید به چه مسیری داره پیش میره این ریمیک. اگه یه چیز شبیه Shadow of Colossus باشه که به همه چی وفادار بمونه (حتی کنترل زمختش:)) ) من میگم چرا که نه. هرچند با این روند ریمیک 2 و 3 بعیده ریمیک 4 شبیه به این شکلی که میگم باشه… ولی در کل من فکر میکنم یکم داریم سخت میگیریم قضیه رو، اگه مخالف ریمیک کردنش هستید که خب در بهترین حالت یه بازی فوق‌العاده میاد و نظرتون عوض میشه. در بدترین حالت هم اگه باب میلتون در نیومد، همونطور که الان دارید میگید میشینید نسخه کلاسیک رو بازی میکنید و حالشو میبرید. :D

  5. این که بازی شاهکار بود هیچ شکی توش نیست ولی برای استاندارد های الان یه مقدار قدیمی شده یه سری المنتاش و میشه بهترش کنن
    ۱. وقتی aim میگرفتی نمیتونستی حرکت کنی که البته گیم پلی بر پایه همین بود و باید یه دست اساسی بکشن روش
    ۲. qte با این که زمان خودش خیلی سر و صدا کرد الان دیگه منسوخ شده و باید به حال صحنه هایی مثل لیزر و کراسر یه فکر اساسی بکنن.
    ۳. قسمت های اشلی واقعا رو مخ و غیر استاندارد بودن اونم نیاز به تغییر داره

    این مسئله aim گرفتن در حال حرکت یکی از انتقادای بزرگی بود که به نسخه ۶ وارد بود که لیون aim می‌گرفت بعد میدویید و لیز میخورد و … :)) به نظرم چیزی نیست که خیلی بگیم از مد افتادس.
    آقا من توی این مسئله qte یکم مشکل دارم که چرا منسوخ شدست(فقط منظورم شما نیستی، زیاد شنیدم) مثلا به هرحال هیچکس تو کات‌سین توانایی کنترل کردن و … رو نداره و این qte خودش یک چالشی هم تو کات‌سین اضافه میکنه. مثلا واقعا اون سکانس چاقو بازی با کرازر رو نمیتونم بدون qte تصور کنم( مگه اینکه مثلا شمشیربازی توی آنچارتد ۴ درش بیارن)
    قسمت‌های اشلی رو ولی به شدت قبول دارم که کلا باید یه هوش مصنوعی درست حسابی براش درست کنن. هنوز اون فریادای لیون لیونش تو مخمه.
    به نظر من رزیدنت ایول ۴ مثل اثر پروانه‌ای میمونه، تغییر در هر تیکش روی جاهای دیگه تاثیر میزاره و توازن رو به هم میزنه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
  • ثبت نام کنید
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. شما یک لینک برای ایجاد رمز عبور جدید از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.
بستن
بستن