اخبار بازی

خبری از نقشه‌های انحصاری زمانی برای بازی Call of Duty Modern Warfare نیست

بازی Call of Duty Modern Warfare

با اعلام استودیو Infinity Ward و شرکت اکتیویژن مشخص شد خبری از نقشه‌های انحصاری زمانی برای بازی Call of Duty Modern Warfare نخواهد بود و تمامی نقشه‌ها و محتویاتی که به صورت بسته الحاقی پس از انتشار بازی برای آن عرضه می‌شوند به صورت همزمان روی تمامی پلتفرم‌ها در دسترس قرار خواهند گرفت.

از زمان بازی Call of Duty: Modern Warfare 2، این مجموعه اول شخص شوتر همواره قراردادی با یک پلتفرم برای عرضه بسته‌های الحاقی به صورت انحصاری زمانی روی آن داشته است. برای مثال در نسل گذشته بسته‌هایی الحاقی عناوین مختلف این مجموعه ابتدای روی کنسول Xbox 360 منتشر می‌‍شدند حال آن که در چند سال اخیر این اتقاق برای دارندگان نسخه PS4 صورت می‌گرفته است.

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیلی که سبب شده تا شرکت اکتیویژن شیوه معمول خود مبنی بر انتشار نقشه‌های بسته الحاقی به صورت انحصاری زمانی برای بازی Call of Duty Modern Warfare را کنار بگذارد به پشتیبانی از قابلیت کراس‌پلی آن مربوط می‌شود. چرا که پشتیبانی از این قابلیت عامل خرید مهمی برای طرفداران این بازی محسوب می‌شود و داشتن محتویات بسته‌های الحاقی انحصاری زمانی سبب دو دسته شدن اجتماع مخاطبین بازی می‌شد.

اکنون در حالی که دیگر دارندگان نسخه PlayStation 4 بازی، نقشه‌هایی که به صورت بسته الحاقی به بازی اضافه می‌شود را زودتر از کاربران پلتفرم‌های دیگر دریافت نمی‌کنند اما این موضوع بدین معنی نیست که همکاری و مشارکت Call of Duty با PlayStation به طور کامل اتمام رسیده است. در مقابل پلیرهای نسخه PS4 از “مزیت روز اول (Day 1 Advantage)” برخوردار خواهند شد با این حال شرکت ناشر بازی جزئیاتی در خصوص این موضوع به اشتراک نگذاشته است.

در کنار حالت‌های بازی و نقشه‌های بخش چندنفره، شرکت اکتیویژن اعلام کرد ماموریت‌های Spec Ops هم به صورت همزمان روی تمامی پلتفرم‌ها منتشر می‌شود. Spec Ops بخش Co-op این بازی بوده که برای اولین بار در Modern Warfare 2 رونمایی شد و قرار است در Call of Duty Modern Warfare نیز شاهد بازگشت آن باشیم. با این حال تاکنون نمایش خاصی از آن صورت نگرفته و قرار است در تاریخ 5 اکتبر از آن به صورت کامل رونمایی شود.

عنوان مورد بحث در تاریخ 25 اکتبر 2019 برابر 3 آبان 98 برای پلتفرم‌های Xbox One، PlayStation 4 و کامپیوترهای خانگی عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا