اخبار بازی

واکنش تند سازندگان Call of Duty به شوخی صداپیشه خدای جنگ

بعد از شوخی کریستوفر جاج، صداپیشه شخصیت کریتوس در بازی‌های جدید God of War، با کمپین بسیار کوتاه بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 در مراسم The Game Awards 2023، برخی اعضای تیم توسعه فرانچایز کال آو دیوتی به این موضوع واکنش نسبتا تندی نشان داده‌اند.

جاج با شوخی درمورد سخنرانی طولانی خود در مراسم سال گذشته، اظهار داشت که با این حال سخنرانی او طولانی تر از بخش داستانی Call of Duty: Modern Warfare 3 بوده است.

او در هنگام اهدای جایزه بهترین اجرای سال گفت: «من قرار نیست اینجا بایستم و یک سخنرانی طولانی داشته باشم، در عوض به متن آماده شده پایبند خواهم بود. هیچ سخنرانی هشت دقیقه‌ای مثل سال گذشته وجود ندارد؛ اما یک حقیقت جالب، آن سخنرانی من درواقع از کمپین کال آو دیوتی امسال طولانی‌تر بود!»

اما واکنش‌ها به این شوخی فراتر از خنده‌های تماشاگران حاضر در مراسم بود و باعث شد تا برخی توسعه‌دهندگان Call of Duty در شبکه‌های اجتماعی خود از جاج انتقاد کنند. برای مثال Ajinkya Limaye، توسعه‌دهنده سابق این فرانچایز اظهار داشت که اگرچه اظهارات جاج خنده‌دار بود اما فرانچایز تیراندازی اکتیویژن همچنان God of War را در معیارهای دیگر شکست می‌دهد.

Nelson Plumey، کارگردان هنری استودیو Treyarch، در اظهار نظری گفت که بازی‌های God of War تعامل بسیار کمتری نسبت به کال آو دیوتی با بازیکنان خود دارند.

Darcy Sandall، توسعه‌دهنده شاغل در Sledgehammer هم گفت که در مراسمی که دستاوردهای صنعت گیم را جشن می‌گیرد نباید چنین اظهاراتی وجود داشته باشد.

اما قطعا تندترین واکنش به بری اسلون، صداپیشه کاپیتان پرایس در مجموعه Call of Duty برمیگردد که در توئیتی جنجالی خطاب به کریستوفر جاج نوشت: «می‌گویند آن یارو کریستوفر جاج تمام شوخی‌هایش را خودش می‌نویسد، چه با استعداد!🤡👀»

جدیدترین نسخه کال آو دیوتی بعد از انتشار انتقادات زیادی را بخاطر بخش داستانی ضعیف و بسیار کوتاه خود متحمل شد و تبدیل به یکی از بدترین کمپین‌های این فرانچایز شد. شما میتوانید نقد و بررسی Call of Duty: Modern Warfare 3 را در بازی سنتر مطالعه بکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا