اخبار بازیپلی استیشن

بازی های آینده بانجی مولتی پلتفرم باقی خواهند ماند

در پی انتشار خبر ناگهانی خریده شدن بانجی توسط سونی، این شرکت که خالق سری بازی های موفقی همچون Halo و Destiny می باشد، اعلام کرد که این معامله تغییری در سیاست های بانجی در قبال مولتی پلتفرم بودن بازی های در دست توسعه اش ایجاد نخواهد کرد هر چند به تمامی این صحبت ها بهتر است با دیده شک و گمان نگاه کرد و با گذشت زمان امکان تجدید نظر در سیاست ها وجود دارد.با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

دیروز در اقدامی شوکه آور سونی اعلام کرد که شرکت بانجی را (که سابقه طولانی مدتی در همکاری با مایکروسافت دارد)، با قیمت 3.6 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. درست همانند آنچه در خرید های اخیر مایکروسافت رخ داد، اولین سوالی که در این موارد پیش می آید در مورد انحصاری شدن یا نشدن بازی های استودیوی خریداری شده می باشد اما بنظر می رسد این بار بانجی صراحتاً اعلام کرده است که بازی های آینده این استودیو در انحصار پلتفرم پلی استیشن قرار نخواهند گرفت.

درست پس از انتشار خبر خرید، بانجی با انتشار یک پست با فرم پرسش و پاسخ به سوالات رایجی که بازیکنان و طرفداران ممکن است در رابطه با آینده این شرکت داشته باشند، پرداخت.طبیعتاً یکی از سوالات اصلی این است که آیا بازی‌های آینده  بانجی که در حال توسعه هستند انحصاری پلی‌استیشن خواهند بود؟ که بانجی بدین گونه و به صراحت پاسخ منفی به این سوال داده است:

“ما می‌خواهیم جهان‌هایی را که می‌سازیم به هر جایی که مردم بازی می‌کنند گسترش دهیم. ما همچنان به انتشار بازی های خود به صورت مستقل و خلاقانه ادامه می‌دهیم و به تلاش خود برای ایجاد یک جامعه واحد و یکپارچه از طرفداران و بازی های ساخته خود ادامه خواهیم داد.”

بر طبق گزارشات بانجی در حال حاضر در حال توسعه یک فرنچایز جدید است.وآخرین اخبار در این باره حکایت از این دارد که این استودیو امیدوار است تا سال 2025 به یک شرکت با توسعه چندین فرنچایز تبدیل شود و بازی های دیگری را در کنار سری معروف دستینی منتشر کند.

با توجه به شفاف سازی قابل توجه بانجی، آنها همچنین اعلام کردند که بازی Destiny نیز به صورت مولتی پلتفرم باقی خواهد ماند و حتی آنها نقشه راه خود برای پشتیبانی از این بازی سرویس محور پس از خریده شدن توسط سونی را منتشر کردند که در آن تاکید زیادی بر ساخت جهان های جدیدی که تمامی بازیکنان به آن دسترسی داشته باشند، شده است.

با این حال، ممکن است این پاسخ بانجی راه گریزی را هم برای انحصاری کردن بازی های آینده این استودیو باقی گذاشته باشد زیرا آن ها در این جلسه پرسش و پاسخ تنها به بازی هایی اشاره کردند که در حال توسعه هستند و در آینده منتشر می شوند و هیچ اشاره ای به بازی هایی که هنوز روند ساختشان آغار نشده و در آینده ای دور تر عرضه می شوند نکرده است بنابراین همچنان باید این احتمال را در نظر بگیریم که ممکن است در آینده شاهد ساخت بازی انحصاری برای پلتفرم پلی استیشن برای بانجی باشیم.

در طول اخبار خرید بانجی سونی، این دو شرکت بارها به مستقل بودن بانجی و تصمیم گیرنده بودن آن ها در قبال چند پلتفرمه ماندن بازی هایشان تاکید کردند و در صورتی که بانجی مطابق گفته هایش به انتشار مستقلانه بازی هایش ادامه دهد، در واقع استراتژی متفاوتی را نسبت به سایر خرید هایی که تاکنون در صنعت بازی دیده ایم نشان خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا