اخبار بازی

Brink: E3 2010 Impression

وقتی Brink را به طور رسمی در E3 سال قبل دیدیم Bethesda تعریف و تاکید
زیادی بر Shooter ـه Splash Damage، وسعت ساختار customization در بازی و
سیستم هوشمند parkour ان داشت ! در E3 امسال بازی به طور Playable برای
چند Media در دسترس بود و سایت ها و مجلات قادر بودند تجربه شخصی خود از
بازی را در اختیار عموم قرار دهند !

طی یک مرور کلی بر روی خط داستانی بازی باید گفت، همه چیز در The Ark
شهری شناور بر روی آب رخ میدهد، این شهر در ابتدا قرار بود یک نمونه کامل
از یک دنیای مستقل و ایده ال باشد -شاید شبیه به چیزی چون Rapture اثر
هنری Andrew Ryan- ولی با مرور زمان با طوفان های عظیم و شرایط نا مساعده
جوی مردم از تمام نقاط دنیا به این شهر با محدودیت پایین هجوم می اوردند و
طی گذشت زمان کنترل شروع به خارج شدن از دست دولت میکند و The Ark هرچه
نزدیک تر به یک نظریه ی فراموش شده و بی قانون میشود !
در اینجاست که شما وارد عمل میشوید، در بازی دو دسته ی Security و
Resistance وجود دارند که با درگیری های شدید سعی دارند شهر را به کنترل
خود در بیاورند و شما به طور ازادانه میتوانید بین این دو گروه یکی را
انتخاب کنید و اینده شهر را رقم بزنید !
بعد از این که حذب مورد نظر خود را انتخاب کردید باید یک کلاس جنگی مشخص
نیز برگزینید ! انتخاب ها شامل engineer, soldier, operative یا medic
میشوند که هرکدام تماما توانای ها، اسلحه ها و شاخصه ی مختص به خود را
دارا هستند و ساختار کلی گیمپلی بازی با هرکدام از انها کاملا متفاوت
خواهد بود !
البته بازی به طور یک نواخت پیش نخواهد رفت و در طول بازی با توجه به
ماموریت های مختلف میتوانید کلاس خود را تغییر دهید. شما در طول مبارزات و
مراحل experience points نیز دریافت میکنید که میتوانید با انها کرکتر خود
را قوی تر یا customize کنید، و یا همچنین از انها برای خریدن قابلیت ها
یا ماموریت های جدید و همین طور upgrade کردن اسلحه ها استفاده کنید !
تمام اسلحه ها در بازی شامل این قابلیت میشوند که بخش های upgrade شامل
قدرت ضربه، میزان دوربرد بودن اسلحه، دقت و کنترل اسلحه میشود !

‘در یکی از مراحل ابتدایی که آن را در نقش Resistance ها تجربه
میکردیم باید وارد یکی از مراکز برق که در کنترل حریف بود میشدیم و با بمب
گزاری انرا منهدم میکردیم !
ما ماموریت خود را با چک کردن objective wheel پیدا کردیم، قابلیت که با
زدن D-Pad نمایان میشود ! با توجه به این که تمام مراحل بازی بر پایه
ماموریت هایی مشخص هستند این wheel کمک بسزای به شما میکند تا جزئیات
ماموریت حال حاضر خورد و ماموریت هایی که میتوانید به انها تغییر دهید را
در دسترس داشته باشید !
یکی از نکات جالب بازی اینجاست که در هر لحظه میتوانید بازی را به صورت تک
نفره، Split Screen و یا multiplayer انجام دهید و هیچ گونه محدودیتی در
این ضمینه وجود ندارد، یعنی در تمام لحظات ماموریت های شما یکسان خواهند
بود !
‘بازی را به عنوان یک سرباز -soldier class- اغاز کردیم و لذا لیست اسلحه
هایی قوی تر و پر تعداد تر را به نسبت هم تیمی ها در اختیار داشتیم. در
مجموع 24 اسلحه در بازی وجود دارد ولی با توجه به این که میتوان تمامی
انها را کاملا تغییر داد در نتیجه در اخر با لیست بسیار بزرگ تری طرف
خواهیم بود !
‘تیممان را با چند درگیری تا رسیدن به یک تنگه همراهی کردیم، کنترل بازی
خیلی آسان است و هرچند هیچ پیچدگی در ساختار آن وجود ندارد در تمامی قسمت
ها توضیحات لازم بر روی صفحه درج میشود تا از سرعت گیملی با سردرگمی های
بی مورد کاسته نشود !
‘در این قسمت باید کلاسمان را از سرباز تبدیل به یک مهندس -engineer
class- میکردیم تا بتوانیم در اسرع وقت سیستم حفاظت مرکزی را هک کنیم.
خیلی سریع یک command post را در محل پیدا کردیم و کلاس کرکتر خود را به
مهندس تغییر دادیم ! بعد از هک سیستم وارد بخشی میشویم که در آن باید با
چند دودکش بزرگ و خطرناک ـه قطع و وصلی دار رو به رو میشدیم. در این بخش
توانستیم برای اولین بار شاهد قابلیت SMART control در بازی باشیم (smooth
movement across random terrain) -جا به جایی هوشمند در حالات مختلف-
شاید کمی پیچیده به نظر بیاید ولی ساختار کار به شدت اسان است، تنها وظیفه
شما فشار دادن دکمه سرعت درحال حرکت کردن به سمت جلو است. در این هنگام
است که کرکتر شما آن حرکات جالب parkour را انجام میدهد ! البته متاسفانه
شما هیچ کدام از این حرکات را مشاهده نمیکنید چون در تمام لحظات بازی از
دید اول شخص پیگیری میشود !
و در پایان این قسمت است که تجربه Demo بازی به پایان میرسد !

 

در مجموع باید گفت Brink بازیست که با تلفیقی از چند ساختار مختلف سعی در به
وجود اوردن فرمولی جدید و خوش طعم دارد، و البته تا به اینجا به نظر میرسد به
هدف خود دست پیدا کرده است ! همچنین دراخر باید اشاره کرد اسنودیو سازنده
برای بار دوم و این بار تا بهار سال بعد بازی را به تعویق انداخت تا
بتواند از حداکثر کیفیت بازی اطمینان حاصل کند !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا