اخبار بازی

فرانک پیرس یکی از موسسین شرکت Blizzard بازنشسته می‌شود

امروز آقای فرانک پیرس (Frank Pearce) یکی از موسسین شرکت Blizzard اعلام کرد که پس از گذشت سه دهه فعالیت در این کمپانی، زمان بازنشستگی و سپردن سکان هدایت به نسل بعدی فرا رسیده است.

پیرس به همراه آلن ادهام (Allen Adham) و مایک مورهیمی (Mike Morhaime) این شرکت را با نام Silicon & Synapse در اوایل سال 1991 تاسیس کردند. به دنبال تصاحب مالکیتی که در سال 1994 صورت گرفت، نام این کمپانی ابتدا به Chaos Studios و در انتها به Blizzard Entertainment تغییر پیدا کرد. این استودیو تا پیش از وقوع این امر بازی‌های موفقی عرضه کرده بود اما موفقیت عمده آن‌ها پس از تغییر نام به Blizzard و انتشار بازی Warcraft: Orcs and Humans صورت گرفت.

پیرس در یادداشت خداحافظی خود نوشت: سفر من به عنوان بخشی از اجتماع Blizzard بیش از 28 سال پیش آغاز شد. آلن به فرصتی پیشنهاد داد تا به او و مایک در ماجراجویی و رویایشان برای ساخت بازی ملحق شوم. بازی‌های ویدئویی اشتیاقی مشترک ما بود و من هم تنها یک آرزو داشتم که بتوانم روزی یک بازی ویدئویی توسعه دهم. در آن زمان این تصمیم برای من آسان بود. زیرا من از مزیت جستجو در اینترنت برای شروع راهم در این عرصه برخوردار نبودم. پیشنهاد آلن بهترین و تنها شانسی بود که من فکر می‌کردم می‌توانم داشته باشم. می‌دانم تا چه اندازه خوش‌اقبلل هستم که بخشی از چیزی که شرکت Blizzard به آن تبدیل شد بودم.

پیرس هیچ‌گاه به مانند مورهیمی که در BlizzConها و رویدادهای دیگر همواره دیده می‌شد چهره شناخته شده‌ای نبوده است. این امری است که حتی جی. آلن براک (J. Allen Brack) رئیس Blizzard هم به آن واقف بوده و در اظهارات خود در مورد پیرس بیان داشته که او به مانند بسیاری دیگر از ما، شخصیت درونگرایی داشته است. از همین رو بسیاری از مخاطبین چندان او را رسانه‌های عمومی ندیده و از تاثیری که بر شرکت Blizzard برجای گذاشته آگاهی ندارند. «فرانک از ابتدا در این مجموعه بوده و در حال ساخت و گسترش پایه و اساس این استودیو بوده و در ارزش و افتخاری تمام کارهایی که Blizzard انجام داده نیز سهیم بوده است. این شرکت به دلیل وجود او به توسعه‌دهنده باکیفیت‌تری تبدیل شد.»

پیرس نیز در انتهای صحبت‌های خود اظهار کرد که اکنون نوبت به براک رسیده تا مسیر شرکت Blizzard را ادامه دهد. به نظر می‌رسد برنامه دارند تا وقت خود را خارج از دنیای بازی سپری کرده و یه یادگیری یک ساز موسیقی بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا