اخبار بازی

بیل گیتس پس از ۴۴ سال مایکروسافت را ترک کرد

از موفقیت Windows تا عرضه اولین کنسول Xbox، کارنامه‌ای درخشانی که در رزومه Bill Gates مدیر عامل سابق شرکت مایکروسافت به چشم می‌خورد. هر چند او مدتی بود که تنها در هیات مدیره مایکروسافت حضور داشت، اما پس از ۴۴ سال فعالیت در این شرکت، امروز تصمیم گرفت تا این شرکت را به طور کامل ترک کند.

بیل گیتش در خصوص استعفا خود نوشت:

«من تصمیم گرفتم تا از دو هیئت مدیره که در آن مشغول به کار بودم، کناره گیری کنم. این دو شامل مایکروسافت و برکشایر هاتاوی که خدمات بیمه ارائه می‌‌دهد، می‌شوند. تصمیم من برای اختصاص زمان بیشتر به اولویت های بشردوستانه از جمله بهداشت جهانی و توسعه، آموزش و پرورش و مشارکت روز افزون در مقابل تغییرات آب و هوایی صورت گرفت. و البته رهبری شرکت های مایکروسافت و برکشایر هیچگاه قوی تر از امروز نبوده‌است، بنابراین زمان مناسب برای این تصمیم فرا رسیده بود.

من احترام فراوانی برای شرکت مایکروسافت قائل هستم و کناره‌گیری من به هیچ عنوان به معنای دور شدن از مایکروسافت نیست. مایکروسافت همیشه بخش مهمی از زندگی کاری من خواهد بود و من برای شکل گیری چشم انداز و دستیابی به اهداف بلندپروازانه شرکت با ساتیا و رهبری فنی همکاری می‌کنم. من نسبت به گذشته و پیشرفتی که مایکروسافت خواهد داشت و در نهایت به نفع جهان خواهد بود، احساس خوشبینی می‌کنم.»

گیتس در سال ۱۹۷۵ همراه با Paul Aleen شرکت مایکروسافت را ایجاد کرد. او سپس به رهبری مایکروسافت تا سال ۲۰۰۰ مشغول بود و بعد از آن استیو بالمر مدیریت شرکت مایکروسافت را به دست گرفت. هم اکنون Satya Nadella مدیر عامل شرکت مایکروسافت است. بیل گیتس در این سال‌ها به عنوان یکی از اعضای اصلی هیئت مدیره مایکروسافت در این کمپانی حضور داشت.

بهرام بی غرض

Journalist and Video game critic at @bazicenter and @bazinama | XBL gamertag: Bahram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا