اخبار بازی

Beyond: Two Souls و تمرکز بر روی مفاهیم

کسانی که هنوز انتظار دارند Beyond: Two Souls قرار است از سبک منحصر به فرد بازی‌های Quantic Dream مانند Heavy Rain خارج شود، احتمالا باید تجدید نظر کنند. به گفته‌ی دیوید کیج، تمرکز وی در این عنوان انحصاری PlayStation بر روی "خلق یک ماجراجویی احساسی" می‌باشد. وی همچنین اضافه کرد که "هیچ برنامه‌ای برای سرگرم نمودن بازیکن‌ها ندارد."

در طی پیش‌نمایش وبسایت خبری CVG در رابطه با Beyond: Two Souls – عنوانی که قرار است سرگذشت 15 سال از زندگی جودی هلمز (نقش وی را بازیگر معروف هالیوود، الن پیج ایفا می‌کند) توصیف کند- دیوید کیج اذعان داشته که قاطعانه بر روی هدف خود در این بازی می‌ایستد و عنوان کرده که در این بازی وی در نظر دارد "چیزی متفاوت را خلق کند."

وی گفت: "هدف من [در این عنوان]، شگفت زده کردن مردم است، اینکه چیزی را به آن‌ها بدهم که حتی خودشان هم نمی دانند که آن را می‌خواهند." وی اضافه کرد: "می‌خواهم یک ماجراجویی احساسی را خلق کنم، یک تجربه‌ی کاملا تک."

وی در ادامه گفت: "من هیچ برنامه‌ای برای سرگرم نمودن بازیکن‌ها ندارم، در نظر دارم که مفاهیم را برای آن‌ها بازگو کنم؛ نمی‌خواهم انگشتان شما را به چالش بکشم، بلکه در نظر دارم افکارتان را به چالش بکشم."

بازی‌های کیج همواره احساسات در عمقشان دارند و Beyond نیز از این قاعده مستثنی نیست. کیج با گفتن این موضوع که این بازی حاصل واکنشی بوده که وی نسبت به مرگ یکی از نزدیکانش نشان داده، اضافه کرد امیدوار است که بازیکن‌ها "پیوند عاطفی و احساسی قوی‌تری با شخصیت تحت کنترل خود نسبت به بازی‌های دیگر داشته باشند."

برای نشان دادن همه‌ی این‌ها فناوری نقش کلیدی را ایفا می‌کند. با رونمایی از موتور جدید کیج و نمایش دمو "کارا" در GDC پارسال و همچنین عملکرد قسمت کپچرینگ آن، باعث کمک به حذف کردن آن چیزی می‌شود که کیج آن را "بخش‎ها و جنبه‌های رباتیک" شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی توصیف کرده است. این تکنولوژی، اگرچه در خدمت نشان دادن احساسات است و در حالی که که کیج اعتراف کرده که متد‌های وی ممکن است با سلیقه‌‌ی همه جور در نیاید، اما همچنان او تمرکز خود را در این هدف گذاشته و مصصم ایستاده است.

وی در آخر گفت: "شاید این کار ‌بی‌ربط یا اینکه بیش از حد بلند پروازانه است، شاید این [بازی] چیزی نیست که بیشتر مردم آن بیرون می‌خواهند، اما این هدفی که من در Beyond برای خود در نظر دارم؛ یعنی خلق چیزی متفاوت."

Beyond: Two Souls برای عرضه در سال 2013 برنامه ریزی شده است.
 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا