اخبار بازی

کمپانی Bethesda سازندگان Prey for the Gods را مجبور به تغییر نام بازی کرد

سازندگان عنوان مستقل Prey for the Gods امروز اعلام کرده‌اند نام این بازی به خاطر اینکه کمپانی Bethesda صاحب‌نام سری Prey است و اجتناب از نزاع حقوقی تغییر کرده است.

طبق پستی منتشرشده در بلاگ، استودیوی سه‌نفره No Matter اعلام کردند نام این بازی که بودجه آن از کیک استارتر تأمین‌شده است به Praey for the Gods تغییر کرده است؛ زیرا آن‌ها نمی‌خواستند وارد نزاع حقوقی با شرکت بزرگ و قدرتمندی مانند ZeniMax/Bethesda شوند. هرچند ممکن است این گزینه را برای مدتی در نظر بگیرند، به‌هرحال، احساس می‌کردند این عادلانه نخواهد بود که بودجه بازی را خرج چیزی به‌غیراز ساخت بازی کنند.

سازندگان بازی می‌گویند:

«مخالف با علامت تجاری یک بازی به مدت طولانی‌مدت و مبارزه برای آن، ممکن است بسیار گران‌قیمت باشد. ما نمی‌خواهیم بودجه جمع‌آوری‌شده در سایت کیک استارتر به‌غیراز ساخت بازی به چیز دیگری تعلق بگیرد و ما نمی‌خواهیم برای بردن در این دادگاه پول بیشتری جمع‌آوری کنیم. استفاده از پول یک حامی برای چیزی به‌غیراز ساخت بازی، برای ما احساس وحشتناکی خواهد داشت. حتی آگه ما پیروز میدان شویم.»

«متأسفانه Bethesda مخالفت خود را با علامت تجاری بازی اعلام کرد، زیرا احساس می‌کردند هر دو علامت شبیه به هم هستند. درحالی‌که با اختلاف‌نظر داشتن ولی مجبور شدیم با آن‌ها توافق کنیم.»

«نگرانی ما از این بود که اگر این قضیه به دادگاه کشیده می‌شد، ممکن بود طرفداران بازی را از دست بدهیم.»

آقای Pete Hines از کمپانی Bethesda می‌گوید:

«ما واقعاً هیچ انتخابی دیگر نداشتیم و باید این کار را می‌کردیم. اگر ما مخالفت خود با این علامت اعلام نمی‌کردیم ممکن بود علامت تجاری Prey را از دست بدهیم، ما واقعاً هیچ انتخابی دیگر نداشتیم.»

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا