اخبار بازی

Bethesda: ما باید ثابت کنیم فرنچایز DOOM ارزش جان‌بخشی دوباره را دارد

روزی، روزگاری، DOOM، مترادف بود با شوتر اول شخص، تا حدی که هر عنوان شوتری که روانه بازار می‌شد، یک "کلون از DOOM" (کلون: عینا نسخه برداری شده) نامیده می‌شد. این سری، برای id Software، درآمدی داشت که دیگر پول برای این کمپانی کم ارزش شده بود و id با عرضه شاهکار های موفقی همچون Wolfenstein ،DOOM و Quake، یکی پس از دیگری، به عنوان حاکم مطلق این سبک شناخته می‌شد.

 

اما پس از آن، id انگار از صحنه روزگار محو شده بود و بازی های جدیدشان، Rage و اما مهمتر از آن،  DOOM 3 نتوانستند هیچ گونه جایگاه ویژه ای در بازار بدست آورند. با این حال، تنها خودِ برند DOOM از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، که این خود دلیل بر هیجان و شور و شوق افرادی بسیاری است که منتظر معرفی DOOM جدید (که حال توسط Bethesda در حال ساخت و توسعه است) بودند.

 

اگرچه Bethesda به نظر نمی‌رسد که این قضیه را باور داشته باشد. آن ها به داشتن مدرک رسمی (منظور سابقه id Software در ضمینه ساخت سری DOOM است) باور ندارند.

 

آقای Peter Hines، نایب رئیس Bethesda در مصاحبه ای با OXM، درباره Wolfenstein اذعان داشته: "بیایید رو راست باشیم. این برند دیگر کمی کهنه و زنگ زده شده است و ما این را می‌دانستیم. دو عنوان قبلی سری، "قابل قبول" و یا "نَه خیلی عالی" بودند. این فرنچایزی نبود که مردم، بی تاب نسخه بعدی باشند. Uncharted ،Wolfenestein نیست. ما می‌دانستیم که این قضیه نیازمند کمی توضیحات است. اما اکنون، سازنده بازی، Machine Games این IP را جلا داده است."

 

آقای Hines ادامه می‌دهد: "ما همین نقطه نظر را نسبت به DOOM داریم. چرا که از انتشار آخرین نسخه DOOM مدت زمان زیادی می‌گذرد. ما به نحوی پیش می‌رویم که انگار باید خود را دوباره و دوباره ثابت کنیم. ما به هیچ گونه مدرک رسمی احتیاج نداریم. هیچ کس هم وانمود نخواهد کرد که این کار ]نیاز نداشتن به مدرک رسمی[، عالی خواهد بود."

 

ایشان در آخر اضافه می‌کنند: "ما مجبوریم ثابت کنیم این بازی چیزی است که قرار است جالب و متفاوت باشد و شما نیاز است که به آن توجه کنید. این باید خط مشی اصلی ما باشد. ما نمی‌توانیم بگوییم: "این Doom است و البته که شما آن را بازی خواهید کرد" بلکه این مساله فقط ما را وادار می کند بیشتر تلاش کنیم."

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا