اخبار بازی

درآمد بازی‌های بتل‌ رویال تا سال 2020 از 5 میلیارد دلار عبور می‌کند

درآمد بازی‌های بتل‌ رویال

براساس گزارش جدید منتشر شده، تحلیل‌گران معتقد هستند درآمد بازی‌های بتل‌ رویال تا سال 2020 از 5 میلیارد دلار عبور می‌کند. در همین راستا نیز آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند بازی PUBG در مسیری قرار گرفته که می‌تواند جایگاه بازی Fortnite را به عنوان محبوب‌ترین بازی بتل‌رویالی پس گرفته و به خود اختصاص دهد.

هنگامی که PlayerUnknown’s Battlegrounds ملقب به PUBG و Fortnite با طوفان خود در سال 2017 پدیدار شدند مشخص بود که ترند جدیدی در صنعت بازی به وجود آمده است. با این حال عده کمی می‌توانستند پیش‌بینی کنند که تب و تاب ژانر بتل‌ رویال تا این اندازه دامن صنعت بازی را فرا بگیرد. در گزارش جدیدی، گروه تحلیلی DFC Intelligence وضعیت این ژانر را دو سال پس از پیدایش خود بررسی کرده و پیش‌بینی‌های قابل توجهی نیز در خصوص آینده آن انجام داده است.

براساس آمار و ارقام DFC، درآمد بازی‌های بتل‌ رویال در سال جاری 32 درصد بیشتر از سال 2018 بوده و تا سال 2020 به 5 میلیارد دلار می‌رسد. بازی Fortnite هم‌چنان از زمان انتشار خود در راس پرسودترین بازی‌های این ژانر قرار دارد و 31 درصد از درآمد جهانی این ژانر را به خود اختصاص می‌دهد. پس از آن بازی PUBG، بازی Garena Free Fire، بازی Knives Out و بازی Apex Legends به ترتیب در مکان‌های بعدی قرار دارند. این 5 بازی نام‌برده مجموعا 90 درصد درآمد عناوین بتل‌ رویال را به خود اختصاص می‌دهند.

Garena Free Fire و Knives Out ممکن است چندان برای پلیرهای بازار غرب آشنا نباشند اما در بازار خانگی خود که به ترتیب سنگاپور و چین است قدرتمندترین بازی ژانر مورد بحث شناخته می‌شوند. امری که به لطف تعداد مخاطبین فراوان آن‌ها روی پلتفرم‌های موبایل حاصل شده است. بازار آسیا به آرامی در حال ایجاد رد پای خود در ژانر بتل‌رویال است و این امر به لطف تلاش‌های کمپانی بزرگ این بازار یعنی NeatEase و Tencent صورت گرفته است.

اگرچه موفقیت گسترده ژانر بتل‌رویال به واسطه Fortnite صورت گرفت اما در حقیقت این PUBG بود که بنای محبوبیت این ژانر را ایجاد کرد. اگرچه Fortnite از رقیب خود از منظر محبوبیت و درآمد حاصل شده پیشی گرفته اما DFC پیش‌بینی می‌کند که PUBG به واسطه تمرکز بیشتر روی پلتفرم‌های موبایل در مقایسه با نسخه PC خود و هم‌چنین افزایش توجه به بازار آسیا، می‌تواند دوباره رتبه نخست را به دست بیاورد.

تحلیل‌گر این گروه هم‌چنین انتظار دارد در آینده شاهد ترند بزرگ دیگری به واسطه الحاق بتل رویال در بازی‌ها و فرنچایزهای موجود باشیم. حال آن که تعداد ناشران اندکی وجود دارد که سعی کنند با به رخ کشیدن تعداد مخاطبین خود به چنین موفقیت عظیمی دست پیدا کنند. در میان لیست کوتاهی از بازی‌هایی که می‌توانند نتیجه مثبتی را پس از اضافه شدن بتل رویال بازگردانند نام Grand Theft Auto Online و هم‌چنین Minecraft دیده می‌شود.

با این حال نباید این نکته را نیز از یاد برد که تمامی ناشرها تاکنون شاهد بازگشت سود قابل توجهی پس از اضافه کردن بتل رویال به فرنچایزهای خود نبوده‌اند. شرکت اکتیویژن یک نمونه از این ماجرا بوده که طی آن، اضافه کردن بخش بتل رویال Blackout به بازی Call of Duty: Black Ops 4 سبب ایجاد تاثیر قابل توجهی به آن صورتی که انتظار می‌رفت در آن نشد. این گروه معتقد است مشکل این موضوع بدین شرح است که مجموعه Call of Duty با قیمت 60 دلاری فروخته می‌شود و تعداد مخاطبین آن نیز چند ده میلیون نفر است در مقابل بازی‌هایی نظیر Fortnite و یا PUBG به صورت رایگان و یا قیمتی بسیار کمتر در دسترس چند صد میلیون مخاطب قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا