اخبار بازیایکس باکس سری ایکسپلی استیشن 5

سازندگان از دلایل نسل نهمی بودن بازی Avatar: Frontiers of Pandora می‌گویند

بازی Avatar: Frontiers of Pandora بالاخره مدتی پیش در رویداد E3 2021 معرفی شد و اکنون، سازندگان صحبت‌های جالبی در مورد دلایل نسل نهمی بودن این عنوان داشته‌اند. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی Avatar: Frontiers of Pandora

بسیاری از بازی‌های بزرگی که پس از تغییر نسل منتشر می‌شود، بین نسلی هستند و برای PS4 و Xbox One نیز در دسترس قرار می‌گیرند. با این وجود، شرکت Ubisoft تصمیم گرفته تا «آواتار: فرانتیر او پاندورا» تنها بر روی کنسول‌های نسل نهمی، PC و استیدیا عرضه کند. اما دلیل آن چیست؟ خب، تعدادی از توسعه‌دهندگان ارشد بازی اخیرا در مصاحبه‌ای با IGN در این مورد توضیحاتی را ارائه داده‌اند.

برای مثال، بازی تمرکز زیادی بر روی پرواز کردن در یک محیط اپن ورلد دارد که از لحاظ فنی قدرت زیادی را می‌طلبد. مگنوس جنسن، کریتیو دایرکتر بازی در این مورد می‌گوید: «کنسول‌های جدید به ما اجازه می‌دهند تا نه‌تنها شیء ها در نزدیکی شما جزئیات بالایی داشته باشند، بلکه در هنگام پرواز در آسمان نیز یک منظره دوست‌داشتنی داشته باشید و فاصله‌های بسیار دور پردازش شود. ما حتی می‌توانیم در هنگامی که پرواز می‌کنید از ری تریسینگ برای سایه‌زنی فاصله‌های بسیار دور، مانند سه یا چهار کیلومتر دورتر استفاده کنیم.»

در همین حال نیکولای استفانو، کارگردان بخش برنامه‌نویسی بازی نیز توضیح داد بالا رفتن سرعت استریم داده‌ها و هماهنگ شدن آن با سرعت بازیکنان در هنگام جابجایی در محیط، اهمیت بسیار زیادی دارد: «شما بر روی یک Banshee با سرعت بسیار بالایی در حال پرواز کردن از روی این چشم‌انداز بسیار، بسیار پرجزئیات هستید. مهم نیست چقدر می‌توانیم پردازش کنیم، مگر اینکه بتوانیم در هنگام جابجایی سریع از یک مکان به مکان دیگر آن را به سریع‌ترین شکل استریم کنیم. بنابراین به‌تنهایی فقط همین تغییر در سخت‌افزارهای جدید تأثیرات زیادی می‌گذارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.»

سازندگان همچنین توضیح دادند که ساخت Avatar: Frontiers of Pandora به‌طور انحصاری برای کنسول‌های نسل جدید، باعث شده تا جهان بازی نیز به‌طور متفاوتی طراحی شود. در کنار آن، استودیوی Ubisoft Massive می‌گوید که مواردی مانند هوش مصنوعی، تعاملات با NPCها، حیات وحش و این‌چنین مثال‌ها به‌گونه‌ای از قدرت انجین Snowdrop بهره می‌برند که تا پیش از این ممکن نبود.

بازی Avatar: Frontiers of Pandora در سال 2022 برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس|اس و گوگل استیدیا منتشر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا