اخبار بازی

Assasin's Creed 2 E3 Impression

<!– / icon and title –> <!– message –>

آسمان در سیاهی شب لحظه ای با نور آتش بازی های مردم ونیز در جشن صورتک روشن می شود، و دوباره در تاریکی فرو میرود. در این میان اشراف زادگانی که برای جشن آمده اند با دیدن زنانی زیبا وارد جشن و رقص و پایکوبی می شوند. صدای قدم های مرموز و دلهره آوری به گوش می رسد. گویی مرگ با قدم هایش به کسی نزدیک و نزدیک تر می شود. در یک لحظه اتفاقی رخ می دهد اما چه شده؟ اشراف زادگان به دوست خود در میان ازدحام جمعیت خیره می شوند. دوستشان آرام دست خود را بر روی گردنش می برد و ناگهان سیل خون بر روی دستش جاری می شود و با افتادن بدنش چهره مرگ که صورتش را با کلاهی بلند پوشانده نمایان میشود. آری اون کسی نیست جز قاتل معروف اهل رنسانس Ezio Auditore da Firenze. ——————————————————————- در اواخر سال 2006 نسخه اول بازی AC پای خود را به بازار بزرگ و جهانی بازی های ویدئویی باز کرد و با توجه به گرافیک، داستان و گیم پلی خارق العاده خود توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند و رکورد فروش بسیار عالی را از خود به جای بگذارد. شماره اول بازی داستان شخصی (شما بخوانید قاتل) به نام الطیر را برای ما در دوره سومین جنگ صلیبی بازگو می کرد که خاطراتش توسط یکی از نوادگان او به نام دزموند از طریق عملیات پیچیده DNA خارج می شد. بعد از موفقیت شماره یک بازی و پایان مبهم آن اصلا دور از انتظار نبود که Ubisoft شماره دوم آن را تایید کند (که البته این بازی یک سه گانه اعلام شده است). طبق صحبت های سازندگان داستان این شماره دقیقا در ادامه شماره اول قرار دارد، لوسی با بازی Kristen Bell و آنیموس باز هم در صحنه حضور خواهند داشت.

داستان این شماره در زمان 1486 مطابق با دوران رونسانس ایتالیا در ونیز، فلورنس و توسکانی اتفاق می افتد. باردیگر شما در نقش یکی از اجداد دزموند به نام Ezio Auditore da Firenze وارد میدان خواهید شد. Ezio در یک خانواده اصیل و شریف زاده به دنیا آمده است، اما به زودی با طرح نقشه ای باعث برهم زنی و سرنگونی خانواده خود می شود تا شروع انتقام از خیانتکاران و مفت خوران شروع شود. دشمن اصلی Ezio خانواده ای ایتالیایی الاصل به نام Grimaldi است که هما مافیای ما در زمان حال می باشند. در مرکز این خانواده شخصی به نام Carno Crimlandi وجود دارد که تمام کار ها توسط او انجام می گیرد و از نیروی محافظتی بسیار نیرومندی بهره می برد. بر خلاف الطیر، Ezio یک قاتل تمام حرفه ای آموزش دیده نیست. در کل او اصلا قاتل نیست و تنها عضوی از یک خوانده تاجری می باشد. اما با شروع بازی و گرفت کنترل Ezio شما کم کم او را به سوی زندگی قاتلی پیش خواهید برد. از آنجا که در زمان رنسانس این اتفاقات می افتد، وجود شخصی مشهور و نابغه در کار ها به شما کمک شایانی خواهی کرد. آری درست حدس زدید، دانشمند دوره رنسانس لئوناردو داوینچی. داوینچی در بازی نقش کلیدی را ایفا خواهد کرد و طبق گفته سازندگاه می توان او را به دستیار مامور 007 شباهت داد. در کل شما با استفاده از ساخته های عجیب داوینچی به جنگ دشمنان خواهید رفت. وسیله مشهور پرنده داوینچی نیز در بازی حضور دارد و با ما مفتخر بودیم در گیم پلی نشان داده شده از بازی در کنفرانس سونی نحوه کار آن را ببینیم. این پرنده تاثیر بسزایی در رسیدن به هدف خواهد داشت و با استفاده از نیروی گرمایی قادر به پرواز است (مطمئنا پرواز بر روی آب های ونیز که دقیقا از روی مدل های اصلی و قدیمی ساخته شده اند تجربه ای ناب در اختیارمان خواهد گذاشت).

در گیم پلی پخش شده Ezio با کشتن یکی از افراد مضنون سریعا خود را به بالای برجی رسانده و با استفاده از وسیله پرنده بر فراز ونیز به پرواز در می آید. در حین پرواز شاهد مکان های بسیار زیبای ایتالی بودیم، میدان سان مارکوی مشهور از نمونه این مکان هاست. Ezio همچنان که در حال پرواز نگهبانان را یکی بعد از دیگری از بین میبرد با استفاده از آتش های روشن شده در سطح شهر گرمای مورد نیاز برای پرواز خود را تامین می کندو بالاخره خود را به محل مورد نظر رسانده و با فرود بر روی پشت بام محل ماموریت خود را آغاز می کند. همانند شماره 1 ، شمشیر، خنجر های پرتابی و تیغه پنهان سلاح های شما را تشکیل می دهند. اما اینبار بجای 1 تیغه پنهان دو تیغه در اختیار خواهید داشت. همانطور که در تریلر سینمایی E3 شاهد بودید به غیر این ها سلاح جدیدی به اسلحه های Ezio افزوده شده است. آن اسلحه ای تپانچه مانند است که در کنار تیغه ها پنهان شده و قادر به هدف گیری از راه دور بی باشد. اگر این ها هم برایتان کافی نیست می توانید در حین درگیری با دشمنان سلاح آنها را گرفته و بر ضد خودشان به کار بگیرید. در بازی بیش از 30 اسلحه موجود است که طبق حرکتی جالب اگر شما نسخه PS3 بازی را بانسخه PSP (جدیدا تایید شد) به یکدیگر متصل کنید 6 سلاح انحصاری به کلکسیون شما اضافه خواهد شد. در حین درگیری اگر با کمبود سلاح یا به هر نحوی با کمبود توانایی برای مقابله مواجه شدید کانال های آبی ونیز در اختیار شماست و می توانید با پریدن در آب خود را از مخمصه خلاص کنید اما متذکر شوم که این حالت باید آخرین انتخاب در فرار باشد چون مقدار نفس Ezio محدود است.

مکان های مخفی شدن دیگر همانند بازی قبلی امن نیستند، نگهبانان در حین نگهبانی دائما به این مکان ها سرک می کشند، حتی اگر شما را ندیده باشند. طبق گفته سازندگان پنهان کاری در میان مردم دیگر همانند نسخه اول مصنوعی (مخفی شدن در بین راهبین) نخواهد بود. شخصیت پردازی اینبار بسیار خوب کار شده، برای مثال شما در طول بازی قادر به خرید رزه و سلاح ؛ و نیز استخدام اشخاصی برای انجام کاری مشخص و جنگیدن در سمت شما، خواهید بود. Ubisoft Montreal از بازی اول بخوبی درس گرفته و برای تکرار نشدن مشکل نسخه اول (تکراری و تنوع کم ماموریت) بیش از 16 ماموریت مختلف را در نسخه نهایی گنجانده است. Assassin’s Creed 2 اواخر امسال برای هر 3 پلتفرم 360 ، PS3 و PC منتشر خواهد شد. اکنون باید منتظر باشیم و ببینیم اینبار اجداد دزموند چه نقشه هایی را در سر می پروراندند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا