اخبار بازی

AMD: کنسول PS4 به دلیل داشتن hUMA بر Xbox One برتری دارد

بر روی کاغذ کنسول PlayStation 4 به دلیل دارا بودن RAM سریعتر و GPU بسیار قوی از Xbox One در بخش سخت افزاری برتر است. این مزیت از نظر برخی فروشندگان کم اهمیت جلوه می کند اما کمپانی AMD ادعا می کند که PS4 به دلیل داشتن یک قابلیت سخت افزاری منحصر به فرد به نام hUMA مزیتی فراتر از آنچه مردم تصور می کنند دارد.
آقای Marc Diana که مسئول ارشد بخش فروش کمپانی AMD می باشد، در Gamescom توضیح دادند که کنسول PlayStation 4 دارای hUMA که مخفف heterogeneous Uniform Memory Access می باشد است. با hUMA از این پس CPU و GPU دارای دسترسی و حافظه ای مشترک می باشند. CPU و GPU همزمان می توانند بر روی یک دیتا کار کنند بدون اینکه نیاز به کپی مداوم بین این دو باشد. کنسول های قدیمی و احتمالا Xbox One ممکن است به صورت فیزیکی از همین چیپ بهره ببرند اما اطلاعات CPU و GPU به صورت جداگانه ذخیره می شود. شما برای اینکه از دو قسمت ذکر شده به طور همزمان بهره ببرید بایستی دائما اطلاعات را این آنها کپی کنید که تکنولوژی گرانی نیز می باشد و کیفیت را پایین می آورد.
یک بار دیگه می گوییم این مورد در بازی هایی که برای هر دو کنسول منتشر می شود، برای سال های اولیه تاثیری نخواهد داشت. ما ثمره نهایی را در بازی های انحصاری و در آینده شاهد خواهیم بود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا