اخبار بازی

Alan Wake E3 Impressions

غیر ممکن سرانجام به واقعیت پیوست !

شاید خیلی از شما سوالی در ذهنتون ایجاد شده باشه که این عنوان چه ارتباطی به بازی Alan Wake داره . Alan Wake مدت خیلی زیادی بود که از دید عموم پنهان بود . پس از اشکار شدن این بازی در X06 که سه سال پیش برگذار شد دیگر خبری از بازی نشد و حتی مشخص نبود مراحل ساخت بازی چگونه پیش میرود . اما در کنفراس مایکروسافت در E3 امسال Remedy حضور داشت و بازی زیبای خود را به عموم نشان داد . اتمسفر بازی Alan Wake جزو بازیهای Survival Horror به حساب میاید . بنابراین میتوان از این لحاظ ان را به بازیهایی مانند Resident Evil و Silent Hill شباهت داد که خط داستانی بازی دارای یک دیالوگ مرکزی است . از طرفی عناصر زیاد دیگری در بازی نیز وجود دارد که میتوان به حرکت صحنه اهسته اشاره کرد که از این لحاظ این عنوان به بازی Max Payne نیز شباهت پیدا میکند . نمایش بازی در E3 واقعا تحسین برنگیز بود . بازی از جایی شروع میشود که دوربین از نمای جنگلی شروع به حرکت میکند . همه چیز به طور طبیعی در حال پیشروی هست . درختان , رودخانه و فضای کلی همه چیز و همه چیز سیر طبیعی خود را دارند طی میکنند . ما در اینجا متوجه میشویم که Alan و همسرش Alice برای تعطیلات به شهرک Bright Falls امده اند . اکنون برای اینکه با شخصیت Alan Wake بیشتر و بهتر اشنا بشوید بگذارید توضیج مختصری را از او برای شما بازگو کنیم : Alan wake نویسنده ایست که چندین سال به دلایل نا معلومی نمیتواند رُمان خوبی بنویسد و به همین علت در شرایط روحی و روانی بدی قرار گرفته است . با توجه به این شرایط همسر وی به Alan پیشنهاد میکند که مدتی را به یکی از شهرک های کوهستانی با نام Bright Falls بروند تا شاید از این طریق مشکلی که Alan درگیر ان هست حل بشود و بتواند به نویسندگی خودش مانند گذشته ادامه دهد.

خب همه این ها کُلیت بازی بود که به طور خلاصه برای شما گفتیم . همانطور که میدانید این بازی یک Psychological Thriller است و چیزی که تا الان به ما ثابت شده این هست که این بازی مملو از صحنه های ماوراء طبیعی و فوق العاده است. پس از انکه Alan و همسرش در شهرک Bright Falls مستقر شدند با توجه به ماهیت بازی ماجرا طوری رقم میخورد که همسر وی به طرز عجیب و ناگهای ناپدید میشود و Alan باید به جستجوی فراوان برای پیدا کردن او بپردازد . اما واقعا قضیعه اینقدر سادست و به همینجا ختم میشود ؟! باید بگوییم خیر ! مساله ای که پیچش داستان را بیشتر و البته بسیار جذاب تر میکند این است که تمام اتفاقاتی که در حال رخ دادن است از کتاب خود Alan منشاء میگیرد ! کتابی که خود Alan ان را نوشته است اما به خاطر نمیاورد به طرزعجیبی دارد به واقعیت تبدیل میشود و همه این کابوس ها را رقم میزند . اکنون میتوان گفت که سازندگان بازی دیگر به قول های خود عمل کرده اند . شما در Alan Wake لحظه به لحظه ترس را در وجود خود حس خواهید کرد . Alan wake عنوانی است که شما را وارد یک ماجراجویی تاریک و تازه میکند که علاوه بر این باید گویندگی و داستان سرایی Alan را در طول بازی نیز به ان اضافه کنید . همین عامل باعث میشود بازی به گونه ای وارد بُعد داراماتیک و احساسی نیز شده که لذت ان را دو چندان میکند . اما به راستی این ها کابوس های Alan هست ؟! ایا Alan در دنیای خیالی سیر میکند و یا واقعا انفاقاتی که خود انها را نوشته دارد برای او رخ میدهد ؟! برای جواب دادن به این سوالات بهتر است تا عرضه بازی صبر کنیم . Alan Wake در دیگر زمینه ها نیز بسیار عالی عمل کرده است . محیط بازی به صورت کاملا پویا و داینامیک است . چرخش روز و شب به زیبای هر چه تمام تر در بازی گنجانده شده است و شما در هر زمان که به یک محیط مشخص مراجعه کنید متوجه خواهید شد که دیگر عوامل محیط نیز با توجه با ان زمان تغییر کرده است ! گرافیک بازی با اینکه هنوز مدت نسبتا زیادی تا عرضه بازی زمان باقی مانده است بسیار زیبا به نظر میرسد و نورپردازی بازی بی شک این بازی را نسبت به بازیهای هم سبک خود در جایگاه بالاتری قرار میدهد . با این حال بهتر است برای قضاوت بهتر در زمینه گرافیک منتظر اطلاعات بیشتری باشیم .

میتوان به جرات گفت که هسته مرکزی بازی در گیم پلی روشنایی است . دشمنان شما از نور فرار میکنند و این تنها راه برای زنده ماندن شما است . در تریلری که از بازی نمایش داده شد Alan ابتدا با چراغ قوه دشمنان را از خود دور میکرد و سپس با اسلحه کار انها را میساخت ! توجه کنید که دشمنان شما مردم عادی و یا زامبی و … نیستند . دشمنان شما کابوس های شما هستند . به همین خاطر است است که انها چهره مشخصی ندارند وقتی شما ان ها را از بین میبرید پودر میشوند انگار که اصلا چنین چیزی وجود نداشته است ! نکته جالب دیگری که توجه ما را به خود جلب میکند حرکت Slow Motion هنگام درگیری با دشمنان است . انطور که ما متوجه شدیم شما هنگام درگیری میتوانید صحنه را اهسته کنید و از محلکه ای که دچار ان شده اید نجات یابید و دشمنان خود را راحت تر از بین ببرید . همچنین در مواقعی که به سمت شما چوب , تبر و هر چیز دیگری پرتاب میشود میتوانید از انها جاخالی دهید تا Damage نبینید . به یاد داشته باشید که جو بازی واقعا ترسناک و دلهره اور است . اغلب اوقات و با توجه به موقعیتی که Alan در ان قرار گرفته صدای ناله و جیغ در بازی طنین انداز است و محیط های بازی در شب بسیار تاریک و مه الود به نظر میرسد . در بازی همیشه درگیری با دشمنان کار ساز نیست و گاهی اوقات فرار بهترین راه حل است ! هنگامی که تعداد دشمنان شما زیاد میشوند شما باید به دنبال یک منبع نور بگردید تا جواب گوی ان همه دشمن باشد و یا منور در اختیار داشته باشید تا اسیبی نبینید ! با این حال تمام چیزهای که شما خوانده اید مربوط به همان تریلر و اطلاعاتی میشود که در E3 نمایش داده شد . بازی Alan Wake بی شک یکی از بازیهایی هست که علاقه مندان سبک Survival Horror انتظار ان را خواهند کشید . این بازی قرار است در بهار 2010 منتشر شود …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا